אנרגיה סולארית- דווקא כאן, דווקא בישראל

זהו אינו סוד, כדור הארץ מתחמם, מדי שנה, אנו חווים מזג האוויר, שלא הכרנו בעבר, פרקי שרב בתקופות האביב והסתיו, מונסונים וסופות, המאיימות על חופי פלורידה וניו אורלינס מהאוקיינוס האטלנטי, רעידות אדמה ועוד תופעות טבע, שצועקות, שכדור הארץ במצוקה. כיצד אנרגיה סולארית תוכל להציל את כדור הארץ? ובאילו שימושים היא תשתלב בעתיד לבוא?

כיצד אנרגיה סולארית תוכל להציל את כדור הארץ?

אנרגיה סולארית היא אנרגיה מתחדשת, המופקת ממקור הכח העצום בגלקסיה, ישירות מקרניה האולטרה סגולות של השמש. היא מאפשרת להניע טורבינות רוח, להפעיל מכשירים חשמליים, להניע רכבים ולהטעין סוללות. הדרך להפיק אותה כרוכה בחום ובפאנלים סולאריים המוצבים בהטיה אל כיוון השמיים.

ישראל ואנרגיה סולארית

ישראל היא בעלת פוטנציאל גבוה לייצר אנרגיה סולארית ולו רק בשל המרחבים העצומים, שממתינים למימוש באזור המדבר, כיום ניתן להציב פאנלים סולאריים על כל שטח פתוח, גגות, רכבים, מבנים ארעיים, ולמקסם את האנרגיה, שבין כה וכה מופקת באופן טבעי בעולם.
בחלק מהמקרים ניתן אף להקטין את חשבון החשמל הביתי, בזכות שילוב של צריכת חשמל, שמקורה באנרגיה סולארית, והשלמתה באנרגיה, אשר מתקבלת מתחנות הכח.

הציבור והאנרגיה הסולארית

מתקנים לאגירת אנרגיה כבר קיימים, חלקם מצליחים לספק תספוקת גבוהה במיוחד, אך למה הציבור עדיין לא מבצע שימוש המוני באנרגיה סולארית?

הסיבה המרכזית נעוצה במודעות, כולנו מקבלים את רוב רובו המוחלט של החשמל שלו ממקור תחנות הכח של חברת החשמל, הפתרון הזה נח, ומוכיח את עצמו גם כאשר שורר מזג אוויר קיצוני בחוץ. ברוב בתי האב קיים גג משותף, שעליו ניתן להציב פאנלים סולאריים, אך מעטים אכן יוזמים מאמצים משותפים על מנת למקסם את פיסת השמיים מעל מפתן ביתם ולמקסם את יעילות תצרוכת החשמל שלהם. החשש של אנשים, שמדובר במקור חשמל לא יציב, ולא אמין, שעשוי במקרה הטוב, להשאיר אותם עם אספקת חשמל חלקית בלבד, ובמקרה הרע, ללא אמצעי הסקה וצינון, כאשר שורר בחוץ מזג אוויר קיצוני.

באילו שימושים אנרגיה סולארית תשתלב בעתיד?

במידה ואכן, מודעות הציבור תעלה, ויותר תעשיות יעברו לאנרגיה מתחדשת, ירוקה, גם אם באופן חלקי, אנו נראה פחות זיהום אוויר, באופן מוחשי, רכבים ינועו על אנרגיה סולארית, שתחליף את הנפט המזהם, בתים ייהנו מצריכת חשמל, שמקורה בשמש, וחשבון החשמל יצנח, באופן משמעותי, וישאיר הרבה יותר כסף נטו בכיס הפרטי. אנו נראה אנרגיה סולארית בכל תחום התאורה וההטענה, והיא תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו.

לסיכום, אנרגיה סולארית היא האנרגיה, שתניע אותנו בעתיד על כל ההיבטים המשתמעים מכך, הימים הארוכים, מזג האוויר החג והשטח הרב, שחשוף לשמש, הופך את ישראל למקום אידיאלי לייצור אנרגיה סולארית, באופן המוני.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות