אספנות שעונים כתחביב

יש אנשים שאוספים בולים, ויש אחרים שאוספים קלפים, ויש אפילו אנשים שאוספים טלקארדים. אך ללא ספק אחד האוספים המרשימים ביותר שאנשים יכולים לאסוף, זה שעונים. ללא מעט אנשים יש אוסף כזה וכפי שנראה מיד, לא מדובר בדבר של מה ובכך. אלא עניין רציני.

כיצד מתחילים אוסף שעונים? מרבית האנשים מתחילים את האוסף, אחרי שהם מחליטים לשמור את השעון הראשון שהם קיבלו בחייהם מהוריהם. לא מדובר בשעוני יוקרה מן הסתם, אלא שעונים פשטים, אנלוגי עם מספרים בלבד. עם הזמן הם מקבלים עוד ועוד שעונים, אפשר להניח שאספני שעונים בישראל שומרים את השעון שקיבלו בבר המצווה, אחרי זה ביום הגיוס ולבסוף בחינה או בחתונה. כאן אנחנו כבר מדברים על שעוני יוקרה, רולקס אולי אפילו מזהב.

לאנשים מבחוץ זה נראה בוודאי מוזר, לאסוף שעונים ועוד מילדות. מי מסוגל לשמור כל כך הרבה זמן על שעונים. אנשים עוברים דירות, עוברים שינויים בחיים, זה בלתי אפשרי. אך האמת שזה לא שונה מלשמור על אלבומי תמונות או ספרים, עם הבדל אחד. אצל הרבה אנשים, אוסף שעונים, הן שעונים פשוטים והן שעוני יוקרה, הם עניין אקטיבי, אי אפשר לאסוף שעונים בלי ליטול בתהליך חלק פעיל.

כיצד אוספים שעונים

מלבד העובדה שאנשים שומרים על שעונים שהם קיבלו בילדותם ולאחר מכן רכשו, אנשים רבים גם דואגים לחפש אחר שעונים מיוחדים. שעונים בהוצאות ייחודיות, שעונים בעיצובים מיוחדים ועוד. הם מחפשים אותם באינטרנט, דרך קבוצות מיוחדות בפייסבוק, יוצרים קשרים עם אנשים מכל העולם שאוספים אותם, רוכשים שעונים בחנויות שונות ברחבי העולם ועוד.

אגב, האספנים נוהגים לחלק את האוסף בצורות שונות. יש מי שאוסף רק שעוני קיר, אחרים אוספים שעונים מעוררים, יש מי שבוחר לאסוף שעוני יד ולחלק אותם בין שעונים פשוטים לשעוני יוקרה, ועוד. יש לא מעט דוגמאות לחלוקה של שעונים. יש מי שאפילו אוסף ומחלק את השעונים על פי הרצועות שלהם.

האספנים נוהגים לא רק לאסוף ולחלק שעונים, אלא גם לטפל בהם כמובן. להחליף חלקים, ולדאוג שהם תמיד יעבדו. לא תמיד זה ניתן, מאחר וחלק מהשעונים הם ישנים וקשה למצוא חלקים להחלפה, ובכל זאת, כמו באוספים, גם כאן יש את ה"מכורים" שמוכנים להגיע עד קצה העולם או לשלם סכומים גבוהים, בשביל לקנות היכן שרק אפשר, את אותם חלקים בשביל להשאיר את השעון בחיים. אם זה לא מצליח, תהיו בטוחים שהם ממשיכים לשמור את השעון ולא זורקים אותו.

לסיום, חשוב להבהיר נקודה מסוימת, אוסף שעונים, הוא תחביב, לא שונה משום תחביב אחרת. יש אנשים שמסתכלים מהצד ורואים את זה כשיגעון, אך זה לא נכון. כמו שלכולנו יש תחביבים שונים שאנחנו מוכנים להשקיע בהם זמן וכסף, גם לאספנים יש מוכנות להשקיע בתחביב שלהם ובמקרה הזה, באוסף השעונים שלהם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות