בחירת ציוד הרמה מתאים לעסק שלך

בחירת ציוד הרמה מתאים לעסק שלך

אמצעי הרמה ושינוע נכללים תחת הקטגוריה של "ציוד הרמה" ומגיעים במגוון רחב של דגמים. הציוד משמש את ענפי המסחר והתעשייה, הוא נועד להרים מטענים לגובה ולשנע סחורות או ציוד כבד והוא תורם גם לתפעול בטיחותי ונוח של משאות כבדים ובני אדם. ההבדלים בין מתקני הרמה נובעים מפרמטרים כמו ייעוד, גובה מקסימאלי, כושר הרמה ואופן הפעלה.

אלו הסוגים הנפוצים של מתקני הרמה:

א. במות הרמה – זהו מתקן המשמש בעיקר להרמת מטענים או בני אדם. הבמות הן חלק ממשטח הניצב על בסיס מתרומם. היתרון הוא שקל להרים איתן ציוד ובני אדם על מנת לבצע עבודה בגובה.

ב. סלי הרמה – אלו מתקנים שנועדו להעלאת בני אדם לגובה, אך הם צריכים להיות מחוברים למתקנים אחרים. סלי הרמה קטנים יותר מהבמות מבחינת משטח העבודה וגודל הרצפה.

ג. מתקני הרמה בואקום – אלו מתקנים חדשים יחסית שנועדו להרמת מטענים, פלטות, משטחי בטון וגם שקים כבדים, קופסאות, ארגזים וקרטונים. המתקנים נמצאים בשימוש של מפעלי תעשייה ואולמות תצוגה. הם עוזרים לבצע שינוע לגובה ונפוצים בחלק מעבודות ההובלה.

ד. מלגזון – אפשר לבחור בין מלגזון עם פלטה, תופסנים או משטח להרמת ארגזים ומכשירים לבין מלגזון חשמלי. יש מגוון מלגזונים להרמה והיפוך של מטענים תוך כדי עבודה. המלגזון מאפשרים תפעול יעיל של גלילים, ארגזים ומכשירים שונים לפי העדפות הלקוח.

ה. עגורנים – אלו למעשה מנופים המיועדים להרמה לגובה רב ולתנאי שטח. עגורן הוא סוג מתקדם וספציפי של מתקן הרמה, הנפוץ לדוגמא באתרי בנייה, שיפוצים ושימור מבנים קיימים.

איך בוחרים מתקן יעיל?

מי שרוצה לבחור מתקן הרמה צריך להגדיר את אופי השימוש ואת המטרות. לאחר מכן ניתן להשוות בין מתקנים לפי מפרט טכני, יצרן והמלצות של לקוחות קודמים. כדאי לבדוק האם יש תקופת אחריות על המתקן ומה היא כוללת.

רצוי לתת עדיפות למתקנים הנמכרים על ידי המשווקים המורשים, לקרוא מידע באתרי אינטרנט ולהגיע לאולמות התצוגה. חשוב גם לשמור על כללי הבטיחות במהלך הפעלת המתקן ולהסמיך את העובדים מראש.

רים. סלי הרמה קטנים יותר מהבמות מבחינת משטח העבודה וגודל הרצפה. ג. מתקני הרמה בואקום – אלו מתקנים חדשים יחסית שנועדו להרמת מטענים, פלטות, משטחי בטון וגם שקים כבדים, קופסאות, ארגזים וקרטונים. המתקנים נמצאים בשימוש של מפעלי תעשייה ואולמות תצוגה. הם עוזרים לבצע שינוע לגובה ונפוצים בחלק מעבודות ההובלה. ד. מלגזון – אפשר לבחור בין מלגזון עם פלטה, תופסנים או משטח להרמת ארגזים ומכשירים לבין מלגזון חשמלי. יש מגוון מלגזונים להרמה והיפוך של מטענים תוך כדי עבודה. המלגזון מאפשרים תפעול יעיל של גלילים, ארגזים ומכשירים שונים לפי העדפות הלקוח. ה. עגורנים – אלו למעשה מנופים המיועדים להרמה לגובה רב ולתנאי שטח. עגורן הוא סוג מתקדם וספציפי של מתקן הרמה, הנפוץ לדוגמא באתרי בנייה, שיפוצים ושימור מבנים קיימים. איך בוחרים מתקן יעיל? מי שרוצה לבחור מתקן הרמה צריך להגדיר את אופי השימוש ואת המטרות. לאחר מכן ניתן להשוות בין מתקנים לפי מפרט טכני, יצרן והמלצות של לקוחות קודמים. כדאי לבדוק האם יש תקופת אחריות על המתקן ומה היא כוללת. רצוי לתת עדיפות למתקנים הנמכרים על ידי המשווקים המורשים, לקרוא מידע באתרי אינטרנט ולהגיע לאולמות התצוגה. חשוב גם לשמור על כללי הבטיחות במהלך הפעלת המתקן ולהסמיך את העובדים מראש.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות