גלישת גלים – הבחירה המדויקת לקיץ

למה כדאי לך לגלוש

מבלי ששמנו לב, החורף כבבר כמעט מאחורינו ובדיוק עכשיו מתחילה העונה שבה אתה רוצה לנסוע לים, להראות טוב, לכייף, ואולי אפילו ללמוד משהו חדש שתוכל להשוויץ בו.

התשובה הטובה ביותר לכל הדברים הללו היא גלישת גלים.

גלישת גלים זה ספורט שהומצא לפני אלפי שנים על ידי דייגים בפולינזיה, אך רק לאחרונה הפך להיות ספורט פופולארי ברחבי העולם. הגולשים המקצועיים מעדיפים בדרך כלל חופים בהם יש גלים מאוד גבוהים שמספקים להם אתגר וריגוש. אפשר למצוא חופים אלו באוסטרליה, ברזיל, קליפורניה וכו'. בישראל יש לא מעט חופים בהם ניתן לגלוש. לדוגמא, החוף הדרומי בהרצליה, חוף תל ברוך בתל אביב, חוף הגולשים בבת-ים ועוד.

 

למה כדאי לך לעזוב את מכשירי הכושר, לקחת את משקפי השמש, ללכת לים ולעלות על הגלשן?

אדרנלין, אדרנלין, ושוב פעם אדרנלין. גלישה נחשבת לאחד מענפי הספורט האקסטרימיים ביותר. המהירות, הרוח, התנועה, נתז המים, כל אלה חוברים לחוויה ריגושית מדרגה ראשונה. שקט. אתה מול הים. מול עצמך. ריכוז מוחלט – כמעט מדיטיאטיבי.

מבחינה פיזית אתה מרוויח חיזוק שרירים והגמשתם, שיפור בקואורדינציה, שיווי משקל, סיבולת לב-ריאה.

מבחינה נפשית אתה מרוויח בטחון עצמי, יכולת תגובה מהירה למצבים משתנים, יכולת ריכוז מאוד גבוהה, אם נגיד את הדברים בצורה קצרה ומדויקת יותר, אם אתה בן אדם תחרותי, יש לא מעט תחרויות שאתה יכול להיכנס אליהן. אם אתה בן אדם שאוהב את השקט שלו, זו גם בחירה מצוינת בשבילך. כשאתה על הגל, אתה מבודד מהעולם לרגע, ורואה רק את עצמך ואת הים. זו תחושה עילאית.

אמנם זה יכול להיות קצת מפחיד בהתחלה, מאחר וקשה לצפות את תנועת הגלים, ולעמוד על גלשן זה משהו שאינו מוכר לך – אך מהר מאוד מתרגלים. יש מצלמות חוף שיכולות להראות לך בכל זמן נתון את מצב הים וישנם מאמנים שיכולים לעזור לך ללמוד, או אם יש לך מכר שיכול לעזור לך זו גם יכולה להיות חוויה נחמדה ומעניינת.

אל תפחד לנסות, כי גלישת גלים היא חוויה מיוחדת שאתה יכול ליהנות ממנה במשך שנים. תיתן לעצמך את ההזדמנות ללמוד משהו חדש ואל תוותר!

המאמר, המוגש לשון זכר אך מיועד כמובן ובהחלט גם לנשים, מוגש לכם באדיבות: גלים – גלישת גלים

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות