דגשים לכתיבת תוכן באתרי אינטרנט

הרוב המוחלט של אנשי השיווק באינטרנט ודאי יסכימו כי לתוכן יש משמעות מכרעת בתפקוד האתר הן מבחינת הערך המוסף שהוא מייצר למשתמשים והן מבחינת ההשפעה על הדירוג במנועי החיפוש. תוכן מקורי, מעניין ומניע לפעולה עשוי להוות מקור משיכה חזק לגולשים, אשר תוך כדי גלישה באתר וחשיפה לתכניו ייהפכו, כמצופה, ללקוחות.

זה מכבר הוכח קשר ישיר בין תוכן איכותי, מקצועי ואמין לגידול במספר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. זו הסיבה לכך, שבעלי אתרים מייחסים חשיבות רבה להטמעת תוכן רלוונטי ובהיר באתר.

התוכן באתר הוא המלך

חשוב לציין כי בתהליך בניית אתרים התוכן מהווה חלק בלתי נפרד כבר בשלב האיפיון והעיצוב עוד לפני כתיבת שורת קוד. אף שאין עוררין על חשיבות העיצוב, קלות התפעול, ההגעה המהירה והפשוטה אל הטופס המקוון, שבאמצעותו יוצרים קשר ומזמינים מוצר או שירות, התוכן הוא המלך מכיוון שהעיצוב למעשה משרת את המרכיבים והתכנים שנבקש להציג למשתמשים שלנו באופן שיעצים את חוויית המשתמש.

להלן מספר דגשים לכתיבת תוכן שכל בעל אתר חייב להכיר וליישם:

  1. התוכן חייב בהיר, ממוקד ובעיקר רלוונטי לתחום שבו עוסק האתר. תוכן שמעמיק, מרחיב ומעשיר את הידע של הגולש על המוצר או השירות שהאתר מציע עשוי לגרום ללקוח לחזור לאתר או ליצור קשר עם העסק (או כמובן הארגון למקרה שלא מדובר באתר עסקי).
  2. התוכן אמור לשכנע את הגולש כי המוצר או השירות המוצע לו עשוי לענות על צורך עמוק ואמתי שלו: להעשיר ולהעצים אותו, לשפר את איכות חייו, להעניק לו ערך מוסף, להקל עליו. ניתן לעשות זאת לדוגמא על ידי סיפורי לקוח אמיתיים שימחישו את אפקטיביות המוצר.
  3. חשוב להקפיד להתמקד בנושא אחד מרכזי. משך הזמן הממוצע של הגולש באתר הוא קצר מאוד ועל כן יותר מידי מידע בנושאים שונים עלולים לבלבל את הלקוח.
  4. הקפדה על תוכן מניע לפעולה – לשם כך יש להקפיד על כותרת, כפתורים, טפסים ברורים, מקוריים שמייצרים עניין ורצון לייצר המשכיות באינטראקציה של הגולש.
  5. שמירה על חלוקת הטקסט לפסקאות, אשר כל אחת מהן מובאת תחת כותרת משנה מודגשת, הכוללת, באופן טבעי וזורם, את מלות המפתח של המאמר. עדיף לכתוב  פסקאות קצרות בנות ארבע – חמש שורות.
  6. שילוב מילות מפתח וביטויים חשובים באתר (מלות המפתח הן המילים שאתם מעוניינים לקדם במנוע החיפוש גוגל). יש להקפיד על השתלבות נכונה והגיונית בגוף הטקסט ולתגיות description (תיאור העמוד) ו- title (כותרת העמוד).
  7. חלוקה לסעיפים ממוספרים או בעזרת "בולטים" מקלה על הבנת המידע.
  8. שילוב קישורים פנימיים המיועדים לדפים נוספים באתר על מנת להגדיל את זמן השהייה של הגולש באתר. יש להקפיד לשלב גם קישורים לאתרים חיצוניים המקשרים את האתר לאתרים רלוונטיים על מנת לייצר ערך לגולש.
  9. לבד מחשיבות חלוקת הטקסט לפסקאות יש חשיבות גם לפיסוק נכון של הטקסט. הפיסוק אמור להיות נכון, הגיוני, אבל שלא יעכב את הקורא ולא יאט את קצב הקריאה. טקסט באינטרנט אמור להיקרא באופן רציף ומהיר.
  10. בשורה התחתונה: חשוב להקפיד על פסקת סיום שמתמצתת את הטקסט. לא להוסיף מידע חדש אלא לסכם באופן תמציתי ומהודק את המידע שנמסר במאמר.

חשוב כמובן להקפיד על הדגשים שפורטו, יחד עם זאת, כתיבה לפי הכללים בלבד עלולה לגרום לכתיבת מאמר יבש ומשעמם. לכן, חשוב להקפיד על כך שהטקסט יהיה מעניין, רהוט, מקורי (למניעת תוכן כפול), ומניע לפעולה. עם זאת, לא מדובר ביצירת מופת. חשוב להבין כי הטקסט באינטרנט הוא תוכן שיווקי שנכתב בכוונה לייצר הנעה לפעולה. כדי לייצר אתר מנצח חשוב ליישם את הדגשים בכל האתר וכמובן לאורך זמן. הקפדה על חוקי כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט, תסייע באופן משמעותי לקדם את האתר למיקומים גבוהים יותר במנועי החיפוש.

המאמר מובא לכם בחסות חברת בונסייט המתמחה בבניית אתרי וורדפרס

כתיבת תגובה

תפריט נגישות