האחריות שלכם כהורים עם המתקנים המתנפחים

כל פעילות המועברת לילדים מגלמת בתוכה מטרת על אחת וברורה: בטיחות! חלק בלתי נפרד מההנאה שלכם כהורים הוא לדעת כי אתם מפעילים את הילדים בפעילות בטוחה שלא מגלמת בתוכה סיכונים מיותרים. בעוד אתם משקיפים על הילדים עם כניסתם אל הבריכה ומתקינים להם גלגלי עזר באופניים בכדי להימנע מנפילות מיותרות שלהם, כך חשוב שתפקחו עליהם גם בעת שהם קופצים מאושר על המתקנים המתנפחים. על מה עליכם לשים את הדגש?

 

שירות ההשכרה אינו כולל מפעיל

ראשית, חשוב להבהיר לכם כהורים משהו חשוב: לא מעט הורים סבורים כי מאחר ומדובר על מתנפחים להשכרה, מגיע אל האירוע גם מפעיל. בפועל, שירות ההשכרה הינו שירות המוצע לכם בפורמט של שירות עצמי: אתם בוחרים את המתקן המתנפח החביב עליכם, מנפחים אותו עם ערכה מיוחדת שאתם מקבלים וכך מתפעלים את האירוע לבדכם. אכן, כל עוד היה מגיע אל האירוע מפעיל, הוא היה דואג לפקח על הילדים ועל פעילות בטיחותית. המשמעות היא שבעת שאתם מארגנים את חגיגת יום ההולדת, עליכם לקחת בחשבון גם את הפיקוח על הילדים.

 

מספר ילדים רב יותר מהמומלץ? כאן אתם נכנסים לתמונה

אז מתי אתם צריכים להתערב בפעילות של הילדים? כל מתקן מותאם למספר אחר של ילדים. דרך "טרמפולינו" ניתן ליהנות ממתקנים המותאימים לעשרה ילדים, וגם ישנם מתקנים המתאימים לעשרים, שלושים וגם שישים ילדים. במעמד השכרת המתקן, תקבלו הדרכה מלאה שמטרתה לשקף בפניכם את כללי הבטיחות החשובים, כאשר אחד הכללים החשובים הוא להבטיח שלא יעלו על המתקן יותר ילדים מהמספר המומלץ. ריבוי ילדים יכול לגרום לעומס רב ולמצב בו הילדים לא קופצים, אלא רומסים אחד את השני.

 

הבטיחו כי הילדים מכבדים את המרחב של חבריהם

המטרה של מתקנים מתנפחים היא לאפשר לילדים להוציא אנרגיה, לשחרר מתחים וליהנות מטעם החופש שבכל קפיצה מחדש. יחד עם זאת, חשוב להקפיד כי הילדים קופצים בצורה כזו המכבדת את המרחב של חבריהם. לא אחת, ישנם ילדים שאינם קופצים באזור מסוים של המתקן, אלא קופצים בצורה כזו שיכולה לפגוע בתום בילדים. על מנת להימנע ממקרים בהם הילדים פוגעים בטעות אחד בשני לאורך הפעילות, חשוב להדריך אותם לגבי הקשבה לחבריהם ועל שימוש בטוח במתקן.

 

על כל עשרה ילדים הורה אחד מפקח

כל עוד האירוע שאתם חוגגים הינו אירוע קטן יחסית הכולל עד מקסימום של עשרה ילדים, מספיק הורה אחד שיפקח על המתרחש במתקן. במרבית המקרים, הילדים קופצים בזהירות ומכבדים את החוקים שמכתיבים להם, כך שמראש לא צריכה להיות בעיה. כן חשוב לדעת כי במידה ואתם חוגגים אירוע גדול יותר, מומלץ מאד להסתייע בכוח חיזוק בדמות הורה מפקח נוסף שיסייע לשמור ולהגן על הילדים לאורך השהות על המתקן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות