האם כדאי לבעלי עסקים לקחת יעוץ?

לא קל להחזיק כיום עסק. לא תמיד, יש ללקוחות הפוטנציאלים כסף לקנות את המוצר או השירות. ופעמים רבות, מוצאים עצמם בעלי העסקים מפסידים יותר מאשר מרוויחים. וכאשר עסק מפסיד, בעל העסק לא מכניס משכורת. לכן, נסגרים מדי שנה עסקים רבים. אולם, אפשר גם אחרת. באמצעות התנהלות נכונה, יכול עסק להחזיק את עצמו, ואף להכניס רווחים.

מי יכול לעזור לבעלי עסקים להמריא?

לא תמיד, יכול בעל עסק לדעת לבד אילו החלטות כדאי לקבל. לפעמים, יש צורך בסיוע חיצוני. לכן, יש מצבים, בהם כדאי לבעל עסק, לקחת ייעוץ בתחום העסקי. היועץ, יסייע לבעל העסק למצוא את הבידול שלו, לאתר את קהל היעד, ולמצוא ערוצי שיווק.

ייעוץ עסקי הוא תהליך. 

בשביל ייעוץ עסקי מוצלח, מומלץ יותר ממפגש אחד. משום, שייעוץ עסקי הוא תהליך. בשלב הראשון, מנתחים את העסק, ויוצרים מיפוי. במהלך הפגישות, הופכים את המיפוי לתוכנית שיווקית, ותוכנית עסקית. תהליך המיפוי, כולל ניתוח SWOT, ויצירת נקודת בידול, והכנת רשימה ראשונית של ערוצי שיווק. 

ייעוץ בתחום העסקי

מהו ניתוח SWOT?

ניתוח SWOT, הוא תהליך, בו מפרקים את התכונות של העסק לפרטי פרטים. ניתוח הSWOT, בנוי מ4 מרכיבים.

S- חוזקות: בדיקה מהם נקודות החוזקה של העסק. במה העסק חזק וטוב.

W- חולשות: נקודות התורפה והחולשה של העסק. במה העסק פחות טוב. 

O- הזדמנויות: אילו הזדמנויות עסקיות יש לעסק? כיצד כדאי לנצל אותם?

T- איומים: אילו איומים או מצבים מאיימים על העסק? הבנת האיומים, היא כלי חשוב מאוד בשביל התמודדות נכונה. 

מציאת נקודת בידול לעסק.

אחרי שמבצעים ביחד עם היועץ העסקי את ניתוח הSWOT, השלב הבא הוא בניית הבידול העסקי. בידול- הוא הנקודה הייחודית של העסק. בשביל למצוא את הבידול, יש להכיר ולהבין את העסק. את הרקע, את השירות, את המוצרים הנלווים. הבידול, היא נקודה ייחודית, שמאפיינת בעיקר את העסק שלך.

עסקים יכולים להיות דומים אך שונים! כאשר באים למצוא בידול לעסק, יש להבין שאין 2 עסקים זהים לגמרי. אולי, 2 העסקים הללו, מוכרים בדיוק אותו מוצר ואותו שירות. אבל, בני האדם שונים. וכך- גם בעלי העסק שונים. ולכן, ייתכן שהבידול יהיה קשור באופי של בעל העסק, ובאופן בו הוא נותן את המוצר או השירות. 

האם העסק פונה לקהל היעד? לפעמים, נקודת הבידול, מתאימה לקבוצת אוכלוסייה מאוד מסוימת. אולי, אוכלוסייה זו אינה גדולה, אך היא רוכשת את המוצר או השירות באחוזים גבוהים מאוד. ולמעשה, הופכת את העסק לכלכלי ומשתלם. לכן, חשוב מאוד לשים לב שהעסק פונה לקהל היעד הנכון. 

מיתוג העסק צריך להתאים לנקודת הבידול!

אחת מהטעויות הקשות של בעלי עסקים, היא שאת המיתוג, הם בונים לפני מציאת הבידול. וכך, המותג משדר דבר אחד, בעוד העסק עצמו משדר דבר אחר. וכאשר המיתוג לא מתאים לבידול, כל ההשקעה הכספית במיתוג אינה משתלמת. וכך, העסק לא ממריא. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות