הדרך לעיצוב עוברת ב…

 

כולנו נתקלים בשאלה הזו – איך אני מתחיל לעצב את הבית? האם יש איזשהי "תחנה" שאסור לפספס כאשר מחליטים לעצב את הבית? האם חובה לשכור את שירותיו של בעל מקצוע בתחום? ועוד שאלות רבות שמטרידות ומעסיקות כל אחד ואחת מאיתנו.

אין ספק שאחת "מהתחנות" המרכזיות בעולם העיצוב עוברת דרך, איך לא, בחירת הריהוט.
מתי מתחילה הבעיה? שבניית התהליך עצמו (כן, יש דבר כזה) נעשית באופן מרושל. בואו אפילו נרד לשורשו של העניין עוד יותר: הבעיה הופכת גדולה כשמתפזרים, לא בוחרים תקציב, אין קונספט קבוע שמניע את גלגלי העיצוב אל עבר הצלחת הפרויקט.
מבולבלים? גם אנחנו היינו, בואו נפתור זאת יחד.

אירגון ורק אז בחירה

נשמע מלחיץ? אין לכם סיבה להילחץ. אנחנו פה בשביל לעזור ולעשות לכם סדר.
מה הכוונה שלנו ב"להתארגן"? ובכן, לפני שבכלל מכתתים רגליים מחנות אל חנות ואין זה משנה אם מדובר על חברת נגרות בהתאמה אישית ללקוח ובין אם מדובר על בחירת דלתות פנים לבית,
קודם כל יש לעסוק בהתחלה הבסיסית ביותר ולהצליח לענות על השאלה: "מה אנחנו רוצים?",
כלומר, מה אנחנו רוצים לקבל בסופו של הפרויקט? נכון, ברור לכולנו שאנו רוצים עיצוב משגע אבל צריך לשים את זכוכית המגדלת במקום הנכון – האם אנו רוצים להחליף רהיט אחד? לעצב חלל מסוים בבית? האם אנו מתכננים שינוי משמעותי? מהו התקציב שלנו?.
אלו שאלות מנחות מאוד חשובות כיוון שאלו עוזרות לארגן בצורה טובה יותר את המשכו של התהליך ולמעשה כשמצליחים לענות על השאלות הללו – חלק ניכר מהעבודה, בין אם תשימו לב לכך ובין אם לא – התבצעה!

לאחר שמארגנים ועושים סדר בבלאגן, אפשר ללכת להתחיל לעסוק בבחירת הנושאים המרכזיים בעיצוב. איזה סגנון עיצובי מדבר אליכם? מודרני, כפרי, וינטג', קלאסי, רטרו, ניו-יורקי וכדומה, תבחרו את הסגנון שמתאים לכם, תבדקו מהם הקווים המנחים לסגנון הנ"ל וכעת ניתן להמשיך אל השלב הבא.

השלב הבא עוסק בצבעים – את צביעת החדרים/החדר יש לבצע על פי הסגנון עליו דיברנו בפסקה הקודמת.
בואו ניתן דוגמא: אם אנו בוחרים בסגנון כפרי, הצבעים שנבחר לקירות הבית יהיו בעלי מרקם מעט יותר חמים, כמו למשל:שמנת, בז', שילוב של קיר ייחודי בזהב-חום. אם נבחר בסגנון מודרני נלך על קו הרבה יותר קר, אם אנו בוחרים בסגנון רטרו – ניתן ליהנות מחגיגה של צבעים.

הריהוט – באופן שאינו מפתיע איש, הריהוט שייבחר חייב להיעשות על פי הסגנון העיצובי שבחרתם.
כיום ניתן למצוא מגוון עצום של סגנונות ברהיטים, דלתות וכיוצא מכך ולכן יש לבחור אותם על פי העיצוב שנבחר.
כמו כן, מומלץ כיום לבחור רהיטים בעלי דו שימושיות, כלומר, רהיטים שיש בהם ערך מוסף מעבר לפונקציונליות הברורה מאליה שהם אמורים לספק. לדוגמא: מערכת ספות ישיבה בעלות מגירות מוסתרות ונשלפות על מנת לאפשר איחסון נוסף לבית.
ספרייה בעלת עומק מרבי (לעבר לגודל הרגיל) על מנת ליהנות מאיחסון מקסימאלי.

אקססוריז – לעיתים דווקא הדברים הקטנים שלכאורה נראים לנו פשוטים, דווקא הם יכולים לעשות את השינוי המשמעותי ביותר ולכן, מומלץ מאוד לשים דגש (גם אם משני) על בחירת מספר אקססוריז שיכולים לשדרג את מראה החלל המעוצב, לתרום מאוד לאירגון והסדר בבית ובכלל יכולים לאפשר לכם שהקונספט העיצובי הסופי יצא לכם על הצד הטוב ביותר!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות