הובלה בינלאומית למטרת רילוקיישן – איך מתחילים?

מתכננים לעבור דירה לחו"ל? ודאי תרצו להעביר את תכולת הדירה שלכם! במאמר זה נסביר לכם כיצד לבצע שילוח בינלאומי של תכולת דירה לרגל מעבר דירה אל מחוץ לגבולות הארץ.

סיבות למעבר דירה

ישנן סיבות רבות ושונות, בגינן יכול אדם לעבור דירה למדינה אחרת. אחת הסיבות העיקריות בשנים האחרונות היא אפשרויות התעסוקה. פעמים רבות משפחות שלמות עוזבות את החיים המוכרים להן בישראל לטובת מקום עבודה טוב יותר בחו"ל, עקב תפקיד טוב יותר בחו"ל או לשליחות. גם יוקר המחייה בישראל מוביל לא מעט אנשים לעבור למדינות אחרות במטרה לתת איכות חיים גבוהה יותר למשפחותיהם.

הובלה למטרת רילוקיישן לעומת מטרות מסחר

מלבד רילוקיישן, ישנה סיבה נוספת לביצוע הובלה בינלאומית והיא למטרות מסחר. ההבדל העיקרי בין הובלה בינלאומית לצורכי מסחר לבין הובלה לשם ביצוע רילוקיישן הוא בתדירות ביצוע ההובלה. כלומר, מי שמבצע שילוח למטרות מסחר, עושה זאת פעמים רבות ובתדירות גבוהה למדי ובדרך כלל, בין אותן מדינות. לעומת זאת, מי שעושה הובלה לחו"ל לשם מעבר דירה, עושה זאת באופן חד פעמי. וגם אם יעלה הצורך בביצוע שילוח נוסף, זה יהיה לאחר תקופה ארוכה למדי ובין יעדים שונים.

הטעות הנפוצה

החלק הראשון בתהליך ההובלה למטרת רילוקיישן הוא שלב התכנון. שלב זה הוא אחד החשובים ביותר בכל התהליך, משום שהוא ישפיע על התהליך כולו. הבעיה היא, שרוב האנשים משקיעים את המשאבים שלהם במציאת פתרונות דיור, תעסוקה, מסגרות חינוכיות לילדים אם יש, וכך הלאה. המצב שנוצר הוא, שמעט מאוד משאבים מושקעים בלוגיסטיקה, שתאפשר לכם להגיע אל מדינת היעד ולקבל אליה את כל הרכוש שלכם וכך להתחיל את חייכם החדשים בנוחות עם כל חפציכם האישיים.

השקעה בתכנון

כאמור, אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך השילוח הוא שלב התכנון ולכן חשוב מאוד להתחיל ולהשקיע בו כמה שיותר זמן מראש. ראשית, יש לבחון מה בדיוק תרצו לשלוח ולבחון אילו חפצים תצטרכו באופן מידי ולאילו תוכלו לחכות מספר ימים כמו גם אילו חפצים אתם צריכים אתכם בארץ ואילו תוכלו לשלוח אל מדינת היעד מראש. בנוסף, חשוב לבדוק אם יש לכם חפצים, שדורשים אריזה מיוחדת או שמירה בתנאים מסוימים.

דרכים אפשריות לשילוח

ישנן שלוש דרכים אפשריות לביצוע שילוח, אבל רק שתיים מהן רלוונטיות בשבילנו – הישראלים. הסיבה לכך היא, שאין לנו דרך יבשתית, דרכה ניתן לבצע את השילוח אל מדינות היעד, בהן אתם מתכננים לעבור לגור. אם כן, שתי הדרכים הרלוונטיות, בעיקר אם אתם רוצים לבצע משלוח לארצות הברית או כל מדינה אחרת שנמצאת ביבשת אחרת, והרי שדרך היבשה איננה רלוונטית במקרה כזה, הן דרך האוויר ודרך הים.

ההבדלים

ההבדלים העיקריים בין שילוח אווירי לבין שילוח ימי טמונים בעיקר במענה לצרכים שלכם. לדוגמה, אם אתם צריכים לבצע שילוח מהיר, דרך האוויר תתאים לכם יותר. אם אתם רוצים לשלוח פריטים, שצריכים אחסון בתנאים מיוחדים, דרך הים עדיפה לכם. אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות, משקל ונפח המטען שלכם יקבע כיצד יהיה לכם יותר זול לשלוח אותו. כאשר ככל שמדובר על מטען קל וקטן יותר, העלויות יהיו נמוכות יותר בדרך הימית וככל שהוא גדול וכבד יותר, העלויות יהיו נמוכות יותר בדרך האווירית.

המלצה חמה

הכתוב לעיל מתאר רק את השלב הראשון בתכנון הובלה בינלאומית והדרך עוד ארוכה ומורכבת. לכן מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחום זה כדי להבטיח את הצלחת התהליך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות