היתרונות של קוביה הונגרית

קוביה הונגרית היא ככל הנראה אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם, נתון מדהים לקוביה שהומצאה לפני יותר מארבעה עשורים.

קודם כל הנה מדריך איך פותרים קוביה הונגרית 3×3 שמתאים גם לילדים וגם למבוגרים.

הפאזל המכני הזה, שיש מי שרואה בו אתגר מייאש לעיתים, מורכב משש פאות בצבעים שונים, כאשר המטרה המרכזית של השחקן היא לסדר את הקוביה כך שכל פאה תהיה מורכבת מצבע אחד בלבד.

סביר להניח שרבים מאיתנו ניסו לפתור את האתגר בעבר וסביר להניח שחלקנו התייאשנו, אבל יש למשחק הזה לא מעט יתרונות, כמו שיפור יכולת הריכוז במשימה וחיזוק הזיכרון (בעיקר למי שלומד את האלגוריתם לפיו פועל הפאזל).

חוץ מזה שהניסיון לפתור קוביה הונגרית עשוי להימשך זמן רב, כך שהמשחק יוכל להעסיק אתכם היטב כשאתם תקועים בתור ארוך במרפאה או בבנק, או כשאתם משועממים בבית.

קוביה הונגרית

הפופולאריות של קובית הקסם

כן, בשנותיה הראשונה הייתה הקוביה מוכרת בתור "קובית הקסם" אבל עם השנים וככל שגדלה הפופולאריות שלה, כך היא מותגה כקוביה הונגרית. הפופולאריות שלה היא למעשה כה גדולה, עד שבשנים האחרונות נערכו מספר תחרויות, בהן תחרות העולם, וגם ישראל הגיבה לתופעה הזו עם שתי תחרויות משלה.

אנשים רבים גילו את מגוון הדרכים האפשריות לפתרון החידה, והם עושים זאת כמיומנות כה רבה עד שמדובר על פתרון בזמני שיא של 5 וחצי שניות בלבד. למי שמעוניין להשתעשע במשחק בעצמו, מבלי לקבל מדרכים שיעזרו לו לפתור את האתגר, זוהי בהחלט דרך מצוינת להעביר את הזמן באוטובוס, בטיסה, או בתור בלתי נגמר. מצד שני, יש לקחת בחשבון שהאתגר ממכר, וייתכן שתסרבו להניח את הקוביה בצד גם לאחר שתגיעו ליעדכם ותידרשו לתת תשומת לב לאחרים בסביבתכם.

על ריכוז וזיכרון

כאמור, אחד היתרונות של קוביה הונגרית הוא העובדה שהיא מחזקת יכולות ריכוז וזיכרון. במהלך הניסיונות שלכם לפתור את החידה, שעשויה לעיתים להיראות בלתי אפשרית, אתם נדרשים לרמות גבוהות של ריכוז ונאלצים להפעיל את הזיכרון. זאת כדי לעקוב אחר הקצב שלכם, לשחזר את הצעדים ואת המהלכים שביצעתם ולנסות להשתמש בטיפים והדרכות שקיבלתם או שמצאתם באינטרנט.

חידוד הזיכרון והסבלנות הוא מרכיב חשוב מאוד שיסייע לכם במגוון דרכים גם מחוץ למשחק – במסגרת הלימודים או העבודה, למשל. כך שבפעם הבאה שאתם מבלים זמן רב מול המשחק ואנשים בסביבתכם מתלוננים על היעדר תשומת הלב, תסבירו להם בצורה פשוטה מהם היתרונות של קוביה הונגרית ועד כמה המשחק הזה תורם לכם. סביר להניח שהם ירצו גם!

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות