הכשרת נהגי ניידות רפואיות

הכשרת נהגי ניידות רפואיות

מקצוע מציל חיים

קשה למצוא עבודות רבות שגם מעניקות סיפוק רב כמו עבודות הקשורות בעולם הרפואה. אחד מהתחומים החשובים ביותר בעולם הרפואה, הוא כל העיסוק עם רפואת החירום, שיסודה הוא הצלת אנשים במצבים רפואיים דחופים – כמו איבוד הכרה, התקפי לב, שבץ מוחי, נפילות מגובה, אירועי טרור וכולי. אחד מבעלי המקצוע שיש להם תפקיד משמעותי ורב חשיבות בתחום רפואת החירום הוא נהג אמבולנס, שלמעשה הוא נהג של כל סוג של ניידת רפואית ויכול גם לנהוג בניידת טיפול נמרץ. למרות שרבים נוטים לחשוב שתפקידו הוא נהיגה בלבד, למעשה כדי לעסוק במקצוע זה מוכרחים להיות חובשי רפואת חירום קודם לכן. נהג הניידות לא רק מציל חיים בעצם העובדה שהוא מגיע מהר לזירה, אלא גם בכך שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות הטיפולי ברכב. מדובר אם כן במקצוע חשוב ומציל חיים שמעניק סיפוק עצום.

הדברים שחשוב לדעת לגבי ההכשרה בתחום

יש מספר דברים שכדאי לדעת לגבי הכשרתם של נהגי ניידות רפואיות:

  • מהלך הקורס – הקורס מקנה את כל הידע הרפואי הדרוש על מנת להיות חובש רפואת חירום ולאחר שמקבלים תעודת חובש חירום, עוברים לחלק הקורס שעוסק בנהיגה ברכבי ניידת רפואיים. החלק הרפואי של הקורס אורך כחמישה שבועות במד"א כשמדובר בקורס יומיומי, או כחצי שנה אם מדובר בקורס ערב במתכונת של שתי פגישות שבועיות. במסגרתו לומדים נושאים רפואיים שחשובים לשם עבודה כחובשים, כמו אנטומיה בסיסית של האדם, פיזיולוגיה ולימודים יסודיים של מערכות קריטיות במצבי חירום כמו מערכת הנשימה, מערכת הלב ומערכת העצבים. הקורס כולל כמובן גם הכשרה מעשית במסגרתה לומדים לטפל במגוון רחב של מצבי חירום, החל מדימומים בחלקי גוף שונים ועד לפגיעות נוירולוגיות ואפילו ללידות. החלק השני של הקורס אורך במד"א 40 שעות ועוסק בנהיגה ברכב רפואי על כל היבטיה. הקורס כולל גם התנסות מעשית נרחבת בנהיגה בניידות.
  • התנאים המקדימים להכשרה – על מנת לעבור את ההכשרה של קורס חובשי רפואת חירום ונהגים, יש לעמוד בכמה קריטריונים מקדימים. ראשית, חייבים להיות מעל גיל 21 וללא רישום כעברייני מין. בנוסף קיימת חובה ל-12 שנות לימוד. היתרון הגדול של ההכשרה הוא שאין צורך בידע קודם, אם כי קיימת עדיפות לשליטה טובה באנגלית ובחשבון.
  • אפשר לעבור את הקורס גם כהשלמה לחובשים צבאיים – בזכות העובדה בישראל ישנה הכשרה נרחבת לחובשים במהלך השירות הצבאי, ניתנת האופציה לחובשים צבאיים לעבור את הקורס במתכונת מצומצמת. קורסי השלמה לנהגי ניידות רפואיות ולחובשי רפואת חירום ניתנים הן במד"א והן במספר במוסדות הכשרה רפואית אחרים.

בסוף ההכשרה מקבלים תעודת מקצוע רשמית

כל אחד שעובר את הקורס בהצלחה מקבל בסופו תעודת חובש בכיר ונהג לניידת רפואית. תעודת המקצוע היא רשמית והיא מאפשרת לעסוק בו בכל מוסד רפואי מוכר וכמו כן גם במגן דוד אדום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות