הלוואה לעסקים קטנים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב עסקים קטנים זו היכולת למצוא מקורות מימון להקמת העסק ולפעילות העסקית הראשונית, בתקופה שהעסק עדיין לא מייצר רווחים ומתחזק את עצמו באופן שוטף. רבים נוטים לחשוב שהבנקים הם המקום היחיד בו הם יכולים להשיג הלוואה לעסקים קטנים, אך למעשה ישנם גופים רבים ושונים שמאפשרים קבלת הלוואה לעסקים קטנים בהתאם לקריטריונים שהם מציבים לבדיקת זכאות. איך מוצאים את מקורות המימון הנכונים ביותר עבור העסק שלכם? מהם התנאים הטובים ביותר שתוכלו להשיג להלוואה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים ומידע נוסף חשוב.

יעוץ פיננסי לעסקים קטנים

הקמה של עסק חדש ללא ספק דורשת מקורות מימון וכסף נזיל. כל עסק קטן או עסק חדש בהקמה חייבים לממן את הפעילות הראשונית עד שהעסק מייצר בעצמו מחזור חודשי יציב שמאפשר את ניהול העסק מתוך התזרים השוטף. תקופת ההקמה וההרצה של הפעילות הראשונית בעסק, היא תקופה לא פשוטה. זו התקופה שבה מתבהרת התמונה ואפשר להבין האם העסק מתחיל לתפוס תאוצה ולצמוח אל היעדים שהצבתם בתכנית העסקית, או שהוא מתחיל לדשדש ומוכיח את עצמו כל רווחי.

כל בעל עסק חושב שהעסק שלו יצליח במאה אחוזים, ללא האמונה של בעלי העסקים בעסק שהם מקימים הם לא היו לוקחים את הסיכון מלכתחילה ומקימים את העסק. האם האמונה של בעל העסק מספיקה כדי לצאת להרפתקאות שלא בטוח יסתיימו כפי שציפיתם? חד משמעית – לא.

בעל החזון העסקי בדרך כלל לא אובייקטיבי ואינו יכול לראות את התמונה הכללית. כל האנרגיה שלו מושקעת ברעיון וביישומו בפועל, לכן הוא לפעמים מפספס פרטים שנראים בשלב הראשוני כקטנים ולא חשובים, אך בהמשך הפעילות העסקית הם מה שיקבע אם הוא יצליח לשרוד או שמא ידעך וייסגר. לפני שאתם מגישים בקשת הלוואה לעסקים קטנים, עליכם להיות מוכנים לכך כראוי!

הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות כאשר אתם מבקשים הלוואה לעסקים קטנים זה קבלת יעוץ פיננסי ממוחה בתחום. יש אנשים שזו העבודה שלהם – לנתח את התכנית העסקית ואת השלבים למימושה בפועל, תוך כדי חישוב מדויק של הסיכונים וקבלת ההחלטות בהתאם לנתונים שהעסק מצליח לייצר כפעילות שמבססת אותו בתחום. קבלת יעוץ פיננסי מטעם מומחה יכול לצייר בפניכם תמונה כללית ואובייקטיבית בנוגע לחזון שלכם, דבר שמצד אחד יעזור לכם מאוד בהבנת השלבים שעליכם לנקוט להבאת העסק לצמיחה ושגשוג, ומצד שני יעזור לכם לקבל הלוואה לעסקים מגופים שלא חשבתם שיכולים להוות מקור מימון מצוין עבורכם.

עולם של עסקים – היצע וביקוש

עולם העסקים עובד בצורה מאוד ברורה, יש היצע שצריך למלא את הביקוש. ברגע שאתם מצליחים לייצר פעילות שבה ההיצע של העסק שלכם מהווה מענה לביקוש של הציבור בפעילות העסקית הספציפית בתחום, הרי לכם עסקה. על מנת שעסקים קטנים יוכלו לצמוח ולמצוא לעצמם מקום לגיטימי וקיום ממשי בפעילות העסקית של התחום בו הם מבקשים לפעול, עליהם להבין את התחום על בוריו, ומעבר לחזון הנפלא שנראה מוצלח כשהוא בגדר רעיון, עליכם להבין את הנתונים היבשים שהפעילות העסקית בתחום מונה. עליכם להבין מי המתחרים שלכם, מה היתרונות שלכם לגבי יתר המתחרים שפועלים בתחום, כיצד אתם יכולים למנף פעילות עסקית אחת לטובת ייצור פעילות חדשה באפיקים נוספים, ועוד שאלות רבות שעליכם להכיר את התשובות להן בצורה מעמיקה ויסודית.

גופים שמעניקים הלוואה לעסקים בעצם הופכים לשותפים עסקיים שלכם. הגופים הללו צריכים להאמין בקונספט שלכם ולראות בצורה ברורה את כל הנתונים שמקיפים את תחום הפעילות העסקית, בהתאם לתכנית העסקית שהכנתם לעסק שלכם. ברגע שגוף שמהווה מקור מימון פיננסי לעסקים קטנים או לעסקים בהקמה יראה שאתם רציניים ושלקחתם את כל המרכיבים בחשבון, ואכן יש לכם פוטנציאל עסקי וסבירות גבוהה להגיע למצב של פעילות עסקית רווחית, הוא ישמח להשקיע בעסק שלכם ולייצר לעצמו רווחים. במידה וגופי המימון השונים יבחינו שאין בידיכם מספיק נתונים או שאתם לא מציגים תכנית עסקית מפורטת ומקצועית שמוכיחה את יכולות הניהול שלכם בביצוע והבאת העסק ליעדים בפועל ממש, הם לא ייקחו את הסיכון וימנעו מלהשקיע בעסק שלכם.

זה הכל עניין של פרזנטציה!

עולם העסקים מורכב משני מרכיבים עיקריים :

  1. היכולת שלכם לספק את הסחורה
  2. יצירת מראה אמין ומקצועי של עסק שכדאי לפנות אליו

אותו הדבר שיגרום לכם להצליח לייצב את מקומכם בפעילות העסקית השוטפת, הוא גם מה שיגרום לכם לקבל הלוואה לעסקים קטנים. אם תצליחו לייצר פרזנטציה נכונה מול גופי המימון השונים, אם תצליחו לשכנע אותם שאתם יכולים ומסוגלים להצליח בפעילות העסקית ולהגיע למצב של רווחיות, כנראה שתצליחו לעשות את אותו הדבר גם מול הלקוחות שלכם. עסקים שלא מצליחים לשכנע את גופי המימון להשקיע בהם, הם עסקים שהסבירות שיצליחו לשכנע את הלקוחות בתחום לבחור בהם נמוכה מאוד, לכן גופי המימון לא ייקחו את הצ'אנס להשקיע בהם ולהעניק להם הלוואה לעסקים קטנים.

אתם מכירים את התחום העסקי שבו אתם פועלים, ויועצים פיננסיים מכירים את תחום החשבונאות והניתוח הפיננסי של כל פעילות עסקית בכל תחום שהוא. הפניה לקבלת יעוץ פיננסי לעסקים קטנים או לעסקים בהקמה, יכולה לשקף בפניכם דברים שלא ידעתם או לא לקחתם בחשבון. קבלת יעוץ פיננסי ממומחה בתחום זהו דבר חשוב מאין כמותו! מעבר לעובדה הפשוטה שזה יוביל אתכם לאפשרות של קבלת הלוואה לעסקים קטנים בקלות ובמהירות, זה גם יפרוש בפניכם תמונה אמיתית של התחום בו אתם מתכוונים לפעול, כך תוכלו לחשב את צעדיכם בצורה שקולה ואחראית. על ידי פעילות עסקית נטולת סיכונים מיותרים ומחושבת בצורה מדויקת, תוכלו להוביל את העסק שלכם לצמיחה ולפעילות יצרנית רווחית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות