הסרת קעקועים בלייזר – מידע ב- 60 שניות

אם גם אתם מתחרטים על קעקוע ישן שביצעתם בעבר, ומעוניינים בכל לשון של בקשה להסירו, ניתן לעשות זאת על ידי טיפול קצר ופשוט יחסית אשר נקרא הסרת קעקועים בלייזר. על אף שישנם כמה סוגים שונים של מכשירי לייזר המיועדים להסרה של קעקועים, באופן עקרוני מרביתם עובדים על אותה השיטה. ההליך של הסרת הקעקוע מתבצע על ידי הקרנה של קרן לייזר לתוך שכבה עמוקה בעור, שם היא נספגת בפיגמנטים, כלומר באזורים הצבועים של הקעקוע, כאשר פעולת החימום של הקרן גורמת לאותם פיגמנטים להיכוות.

מכשירי לייזר שונים בהתאם לצבעים של הקעקוע

הגוף עובר מספר תהליכים טבעיים של ריפוי ובסופם חלקיקי הצבע שנקלטו באותם הפיגמנטים מוסרים כליל. במידה ומדובר בקעקוע בעל מספר צבעים, יהיה צורך לעשות שימוש במכשיר המכיל כמה סוגים של קרני לייזר. וזאת משום שכל קרן כזו יכולה להשפיע על סוג מסוים של פיגמנט בעור. הסרת קעקועים בלייזר על ידי רובי לייזר מיועדים עבור הסרה של קעקועים בצבעים כהים במיוחד, וזאת מכיוון שצבעים אלו נקלטים במבנה מסוים ומתאים בשכבת עור פנימית.

טכניקות הסרה מסוגים שונים

במידה ומדובר במכשור מתקדם ומשוכלל יותר, הרי שטכניקת ההסרה של הקעקוע מבוססת בעיקרה על פעולה של קרניים הנעשית בתדירות גבוהה להפקה של אור וחום. מכשירים אלו מצליחים לזרז את הטיפול בצורה משמעותית ולייעל אותו. כל טיפול כזה עשוי לערוך בין עשר לעשרים דקות, כאשר באופן הדרגתי ניתן להבחין בהיעלמות של הצבעים עד לכדי הסרתם המוחלטת מן העור.

הסרת קעקועים בטכניקות של שכתוב

שיטה נוספת של הסרת קעקועים בלייזר מאפשרת פעולה הנקראת שכתוב הקעקוע ולמעשה מוחקת את הקעקוע הקיים, או חלקים מסוימים בו על מנת להוסיף לו פרטים אחרים או ליצור קעקוע אחר. טכניקת השכתוב למעשה מהווה אלטרנטיבה לשיטה שהייתה נהוגה בעבר "קעקוע על קעקוע", שיטה שהניבה תוצאות ירודות בצורה של קעקועים עמוסים ומטושטשים, שנועדו אך ורק להסתיר או להסוות את הקעקוע המקורי. הסרת קעקועים בלייזר מאפשרת מזעור מקסימלי של נזקי פיגמנטציה וסיכויים להתפתחות של צלקות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות