הפעלות לילדים – סדנאות שוקולד

אין דבר מתוק יותר מאשר ילדים מרוחים בשוקולד. הפרצוף דביק וחום, החיוך מרוח ולא רק הוא. זוהי כנראה הסיבה שבין כל אותן הפעלות של סדנאות שוקולד הן פופולריות כל כך. לימי הולדת, לחגיגות ה"בת מצווש" ואפילו לבנים קשוחים בגיל בר מצווה. בעידן בו הילדים שלנו נחשפים בגיל מאד צעיר גם לתוכניות אפייה ובישול הסדנאות האלו מספקות להם גם את ההנאה שבמשחק וביצירה עם השוקולד וגם את התחושה שהם שפים מקצועניים, לפחות לשעה או שעתיים.

איך בוחרים סדנת שוקולד?

כשמדובר בילדים, כל מפגש עם שוקולד הוא מפגש משמח, אבל איך בוחרים מתוך אינספור הפעלות לילדים של סדנאות שוקולד שבאמת יהיו מהנות ומגרות. הדבר הראשון שחשוב לבדוק הוא מי מנחה את הסדנה. מנחה של סדנה לילדים, בין אם מדובר בשוקולד או בסדנה על מכוניות צעצוע, צריך להיות אדם שיש לו ניסיון בהדרכה של ילדים, שיודע איך לדבר אליהם ובעיקר איך לגרום להם להקשיב ולהנות מהפעילות בסדנה.

בנוסף, כדאי לבחור בפעילות שתהיה בטווח זמן שבו ילדים יכולים להנות ולא לאבד את הסבלנות. אם הפעילות מתקיימת במסגרת קייטנה למשל אפשר להחליט על יום שוקולד ולבחור בהפעלה ארוכה יחסית שתימשך על גבי כמה שעות ובסופה יוכלו הילדים להנות מהפירות שלהם – מטעמי השוקולד שהכינו. אם מדובר ביום הולדת רצוי לבחור בפעילות של שעה או שעתיים ולא יותר מכך.

מה עושים בסדנאות שוקולד לילדים?

בתחום של הפעלות לילדים סדנאות שוקולד נחשבות לפעילות שמאפשרת גם להוציא אנרגיות, גם להיות יצירתיים וגם ללמוד על הכנת השוקולד ומקורותיו. הסדנה בדרך כלל מורכבת מהסברים לגבי השוקולד ומביאה את הסיפור של הקקאו והפיכתו לשוקולד כפי שהילדים מכירים אותו.

לאחר מכן ממשיכים בפעילות אקטיבית כלשהי – הכנת פרלינים, הכנת חטיפי שוקולד, משחקים עם שוקולד וכדומה. בסופו של דבר כולם יושבים ואוכלים את מה שיצרו או מקבלים את היצירה השוקולדית שלהם הביתה. הילד יוצא עם בטן מלאה, עם הנאה גדולה ועם מתנה קטנה שיצר בעצמו.

פעילות משמחת לכל גיל

סדנאות שוקולד מאפשרות לילדים בכל גיל להנות מהפעילות. אם המדריך יודע להתאים את הפעילות לגיל הילדים, תרוויחו קבוצת ילדים מאושרים שגם אם הם לא ממש מכירים את התחום ימצאו את העניין בו. שוקולד ואוכל בכלל הוא משהו שמחבר בין אנשים – בין אם מדובר בילדים, בתיכוניסטיים או במבוגרים. זוהי פעילות משמחת לכל גיל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות