הפרעת קשב וריכוז או התנהגות זמנית – איך מזהים?

תסמינים של הפרעות קשב וריכוז הם תסמינים ספציפים המאפיינים את ההפרעה. אתם חשים בהתנהגות חריגה של ילדכם ורוצים לבדוק אותה באבחון? פנו אל הצוות החינוכי בבית הספר, גשו לאבחון והעניקו טיפול טבעי-אישי לילדכם.

 

כהורים אתם יכולים להיות קשובים, לא לאבחן:

 

המון פעמים הדרך לגילוי הפרעת הקשב והריכוז אצל ילדים עוברת דרך ההורים. למרות שהמחנכים במסגרות החינוכיות ערים להתנהגות הילדים ומכירים אותם היטב, אתם אלו שהייתם שם מאז ומתמיד, כך שאתם מכירים היטב את ההתנהגויות של ילדכם. לכן, במידה רבה ניתן לומר שתוכלו להיות קשובים לתסמינים שונים. תסמינים של הפרעות קשב וריכוז יכולים להשתקף באופנים שונים, כאשר התפקיד שלכם הוא לא לאבחן את הילדים, אלא לשקף את התסמינים האלו לצוות החינוכי בבית הספר.

 

איך מאבחנים את הפרעת הקשב?

 

מומלץ מאד לשתף את הצוות החינוכי בבית הספר, זאת על מנת לקבל חוות דעת נוסף על התנהגות הילד, התנהלותו לאורך היום ומידת ההקשבה והריכוז שלו בשיעורים השונים. תסמינים של הפרעות קשב וריכוז יכולים להבחן על ידי מאבחן מוסמך, שמנסה לאתר התנהגויות וסימפטומים שונים אצל הילדים, שאכן חופפים לסימפטומים המאפיינים את הפרעת הקשב והריכוז. תסמינים שכאלו יכולים להיות תחושה שהילד מרחף, הוא אינו מרוכז בסיטואציות חברתיות, הוא לא קשוב למורים או חברים והוא מתקשה בביצוע משימות.

 

אם זו לא הפרעת קשב, מה זה כן יכול להיות?

 

תסמינים של הפרעות קשב וריכוז הם תסמינים ספציפים מאד להפרעה. על מנת שהפרעת הקשב והריכוז תהיה מאובחנת ויהיה ניתן להעניק לילד טיפול ההולם את ההפרעה, הוא צריך לענות לפחות על שישה סימפטומים מתוך תשעה קיימים. הפרעת הקשב והריכוז מתחלקת להפרעת add ולהפרעת adhd, כאשר לכל אחת מהן יש את הסימפטומים המאפיינים אותה.

 

קחו בחשבון, כי במידה והילד לא יאובחן כסובל מהפרעת הקשב והריכוז, תוכלו עדיין לטפל בהתנהגויות שונות. לקשב ולריכוז יש רמות שונות – החל מרמה גבוהה של ריכוז ועד רמה נמוכה מאד שלא מאפשרת לילד להתרכז כלל – לא במסגרת חברתית ולא במסגרת לימודית. טיפול התנהגותי אישי יהיה הדרך היעילה ביותר לטיפול.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות