טיפול בגלי הלם – מה זה ומי זקוק לזה?

שמעתם מן הרופא את המושג "טיפול בגלי הלם" ואתם לא יודעים על מה מדובר? הגעתם אל המאמר הנכון.

טיפול בגלי הלם – מה זה?

טיפול בגלי הלם הינו הליך רפואי לא פולשני, בו מוקרנים על האיבר הזקוק לטיפול גלי הלם אקוסטיים או רדיאלים. במהלך הטיפול המטופל יושב או שוכב על מיטה ומצמידים לאיבר הפגוע את מכשיר הגלים, כאשר הטיפול עצמו נמשך כ-20 דקות ולאחריו המטופל יכול להמשיך בשגרת יומו.
בזמן שמכשיר הגלים מוצמד לגופנו, מוקרנים ממנו גלי הלם אקוסטיים אשר חודרים את העור ואת הרקמות הדקות ולבסוף הם מגיעים אל רקמות השריר והשלד, שם גלי ההלם מעודדים, מאיצים ומחזקים תהליכי החלמה וריפוי טבעיים של הגוף. האצה זו מתבצעת בעזרת מס' תהליכים:

  1. יצירה של כלי דם חדשים המגבירים את החומרים הטיפוליים שהגוף מפריש באופן טבעי.
  2. עידוד ייצור של קולגן – חומר טבעי שהגוף מייצר למען תיקון רקמות פגומות ובנייה של רקמות חדשות, לצד ירידה בייצור הטבעי של הסידן, מה שחשוב על מנת למנוע הסתיידות. 
  3. ריסוק של הסתיידויות מקומיות – הסתיידות גידים הינה תהליך ניווני הנוצר לאורך השנים ונובע מסיבות שונות. לפני שהחלו להשתמש בטיפול בגלי הלם, האופציה היחידה לטיפול במקרים כאלו הייתה ניתוח בלבד, אשר לו היו סיכונים כמו פגיעה בגידים ובעצבים העוברים בסמוך לגיד המסויד, וכן סיכונים אסתטיים כמו השארה של צלקת.

מי זקוק לטיפול בגלי הלם?

כל אדם הסובל מבעיות מפרקים או בעיות רצפת אגן כרוניות. הבעיות הללו מתחלקות למס' קטגוריות:

  • כאבי מפרקים בכתפיים, בברכיים או בירך כתוצאה מדלקת ממושכת שהגוף אינו מצליח להחלים ממנה
  • כאבי גב כתוצאה מניוון שרירי
  • כאבים כתוצאה מהסתיידויות גידים באזור השכמות, בכף היד או בכף הרגל
  • כאבי ברכיים כתוצאה משחיקת סחוס

טיפול בגלי הלם הוא מומלץ לכל מי שהטיפולים התרופתיים והקונבנציונליים לא הצליחו להביא מזור לכאבו, גם לא ברפואה האלטרנטיבית. טיפול בגלי הלם יכול לשמש גם כמוצא אחרון לפני שניגשים לעשות ניתוח, ואחוזי ההצלחה של טיפול מסוג זה הם גבוהים מאוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות