טיפול קבוצתי עבור כל הגילאים – מידע ב- 60 שניות

טיפול קבוצתי הנו טיפול אשר נועד לעזור לכל אחת ואחד בקבוצה להתגבר על קשייו הוא בעזרת השיתוף עם כל חברי הקבוצה, האינטראקציה יחד איתם, והפידבק והתמיכה המתקבלים מהם. ישנם כמה וכמה סוגים של טיפול קבוצתי, כולל טיפול בפסיכודרמה ובשיטות נוספת, אשר מטרתן לעזור לכל חברי הקבוצה על ידי התבוננות משותפת בדפוסי התנהגות שונים, ובדיקה של אפשרויות התנהגות שונות, אשר עשויות לשפר במידה ניכרת את רמת החיים ואת רמת התפקוד היום יומי. כאן חשוב מאוד להדגיש כי טיפול קבוצתי מתאים לאנשים מכל הגילאים, החל מבני נוער ועד לקשישים. מטבע הדברים חשוב מאוד להתאים את הקבוצה הנבחרת אל צרכיו האישיים של כל אדם, ולכן כדאי ומומלץ להתייעץ עם איש או אשת מקצוע אשר יוכלו לעזור לכם להשתלב בקבוצה אשר תתאים לכם.

 מנחה או מנחת הקבוצה

 חשוב מאוד כי הטיפול ייעשה בהנחיה של איש או אשת מקצוע מיומנים ומנוסים, אשר קיבלו הכשרה פסיכולוגית מתאימה, ואשר אמונים על הנחית קבוצות. התפקיד של המנחה הנו להיות המדריך אשר יוליך וילווה אתכם בשביל המוביל אל עבר בריאות נפשית טובה יותר, ולכן הוא או היא צריכים להיות מסוגלים להגיב אליכם באמפתיה ובהבנה. המנחה צריך גם לדעת לפשר בין המשתתפים השונים במקרים של אי הבנות או של מחלוקות, ולכן עליו להיות גם להיות אדם ישר והוגן.

ההשתתפות שכלם בקבוצה

אם ביחד עם המטפל או המטפלת שלכם הגעתם למסקנה כי טיפול מעין זה יכול להועיל לכם, חשוב שתקפידו לקחת חלק פעיל בכל המפגשים. על אף שמדובר במפגש קבוצתי, שעשוי גם להיראות לעיתים כמפגש חברתי, מדובר במפגש טיפולי לכל דבר ועניין, ועל מנת שאתם באמת תפיקו מכך את המרב, חשוב להקפיד להגיע אל כל פגישה ופגישה, ובזמן. אל תחששו להגיע בזמנים שבהם את מתמודדים עם קשיים, שהרי בדיוק לשם כך אתם משתתפים בקבוצה – על מנת להיעזר בכוח המשותף של הרבים. הגיעו ושתפו את כולם במה שעובר עליכם, ותרגישו כיצד העול שלכם נהיה קל יותר, וההתמודדות שלכם פשוטה יותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות