טיפים להריון ראשון

טיפים להריון ראשון

בהריון? המון מזל טוב! הריון היא תקופה לא קלה, בעיקר על האישה. בתקופת ההריון הגוף הנשי מתפקד ממש כמו מכונה המייצרת עוד אדם זעיר המחכה להצטרף למשפחה. הריון הוא מצב מאד עדין וכדי להבטיח תהליך בריא והתפתחות תקינה של הילד הגודל בבטן יש להקפיד על מספר דגשים.

על מנת לעבור בצורה קלה את ההריון יש לזכור דבר חשוב – הריון הוא לא מחלה, חשוב לקבל את השינויים שהגוף עובר באהבה ובהבנה.

להלן מספר טיפים שיעזרו לעבור את ההריון הצורה תקינה וחלקה:

  1. ויטמינים: ויטמינים הוא מצרך חשוב בתקופת ההריון, גם אם מדובר בהריון שנמצא בשלביו הראשוניים. מומלץ להתחיל לקחת ויטמינים מוקדם ככל שניתן. הויטמין המוכר ביותר הוא חומצת פולית העוזר להתפתחות העובר ומונע מחלות ומומים, מומלץ לקחת ויטמין זה כבר מתחילת ההריון ואפילו עוד בשלב התכנון.
  2. כושר גופני: כושר גופני והתעמלות הוא דבר שטוב לכל אדם ובמיוחד לנשים בהריון. התעמלות וכושר גופני תעזור לשמור על משקל גוף נכון, יתרום למצבי רוח חיוביים וכן יעזור בכושר התנועה של האישה. כמעט כל פעולה גופנית מומלצץ לנשים בהריון החל משיאצו, יוגה, פילטיס, שחייה וכדומה.

  3. מעקב מסודר ותכנון: אחד הדברים שהכי גורמים לקושי אצל האישה הוא חוסר סדר. הריון ראשון הוא דבר חדש שאינונו מכירים וכמעט בכל מקרה לא יודעים בדיוק מה לעשות. המון בדיקות, פגישות עם רופאים, מושגים חדשים וכדומה גורמים לבלבול ולעתים לחוסר בטחון. חשוב ביותר לעשות סדר כמה שיותר, לנסות לקרוא ולהיות מוכנים, להשתמש במחשבון העוזר לחשב את שבועות ההריון, לשאול שאלות וכדומה.

  4. החלפת מטלות: על מנת להקל על האישה בתקופת ההריון מומלץ לנסות להחליף את מטלות בבית. הרבה מטלות בית כוללות חשיפה לחומרים רעילים או לליכלוך היכול להזיק להריון. זה הזמן להחליף במטלות ולהעבירן לגבר.

  5. קניית נעליים נוחות: אחד הדברים שנשים הכי אוהבים הוא לקנות נעלים, הריון הוא סיבה מוצדקת לקנות נעלים נוחות המשמשות את האישה בכל תקופת ההריון. הריון גורם לנפיחות ברגליים ולכן האישה צריכה נעלים נוחות עם יכולת להתרחב ולגדול. הנעלים החדשות אמורות לספק נוחות ותמיכה במהלך התקופה הלא פשוטה.

  6. מנוחה זה דבר בריא: זה ידוע שהריון זה דבר מעייף, הגוף שוקל יותר וכך גם יש שימוש באנרגיות רבות. חשוב לנסות לנוח ולשון צהריים כאשר מרגישים בעייפות וכן לשון לפחות 8 שעות בלילה. תקופת ההריון היא תקופה שבה הגוף צריך לאגור אנרגיות כמה שיותר.

לסיכום:
הריון הוא תקופה קשה אבל מה שחשוב לזכור שבסופה מגיעה אלינו המתנה שלה חיכינו כל כך הרבה זמן. הריון יכול להיות התקופה הטובה ביותר וחשוב לנצל אותה בצורה הטובה והחיובית שאפשר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות