טיפים להתארגנות יעילה לפני יציאה לחו"ל עם ילדים בחופש

נסיעה לחו"ל עם הילדים בחופש היא מאורע משמח, מרגש ומאתגר למדי. צריך לחשוב על יעד ומסלול שירצו את כולם ולהתארגן מראש כך שהטיסה והטיול יהיו יעילים וידידותיים ככל האפשר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתארגן כהלכה, ולצלוח את הנסיעה בצורה הטובה ביותר האפשרית:

  • ארזו בחכמה. בררו מראש מה מזג האוויר הצפוי ביעד שלכם וארזו בצורה יעילה: לכל אחד כמה סטים של בגדים מתאימים ואת החפצים החיוניים, אך לא יותר מכך. הימנעו מלארוז את כל הבית וסמכו על עצמכם ועל הילדים שתוכלו להסתדר בלי דברים שאינם בגדר הכרח. אל תארזו בגדים ליותר משבוע; אם הטיול ארוך יותר, עדיף לכבס את הבגדים שלקחתם וליהנות מהיתרון של מזוודות קלות יותר. חשוב במיוחד לארגן תיק נוח, גדול וטוב שיהיה אתכם על המטוס עצמו ויכלול גם הוא, מעבר לאמצעי תעסוקה שונים (צעצועים, ספרים וכו'), גם סט בגדים להחלפה לכל אחד ואת החפצים היקרים שאינכם רוצים להוביל בבטן המטוס (מצלמה, טאבלט וכו').
  • טפלו באופן יסודי בבירוקרטיה. ראשית, ודאו שהדרכונים של כולם בתוקף לחצי שנה קדימה (ליעדים מסוימים גם שלושה חודשים מספיקים), שכרטיסי הטיסה נרכשו ושאתם מיודעים היטב בימים ובשעות של הטיסה, ושל נסיעות משנה אחרות הכלולות בטיול. בררו מה האישורים הנדרשים ליעד שאליו אתם נוסעים – מדינות מסוימות מחייבות ויזה למשל, ואותה חשוב לארגן מראש. דאגו להסדיר את ענייניכם בארץ מבעוד מועד: הודיעו מספיק זמן מראש במקומות העבודה, למשפחה ולחברים וודאו שאין לכם פגישות או תורים שנקבעו מראש לתקופה זו. חשוב במיוחד לרכוש ביטוח נסיעות חו"ל, שיכסה אתכם ואת הילדים בכל מקרה של אבדן רכוש, פציעה או מחלה חלילה. טיפול מקדים בבירוקרטיה עשוי לחסוך לכם הרבה כאב ראש ולחץ בזמן אמת.
  • הכינו תכנית יומית של הטיול. הכוונה אינה ללו"ז צפוף שבו כל שעת פעילות קבועה מראש, אלא לתכנית שתיתן לכם אוריינטציה מבחינת אתרים, אטרקציות, סידורי נסיעה וכו'. רצוי להכין טבלה הכוללת את ימי ושעות הטיסות, את היעדים שבהם אתם רוצים לבקר, פרטים טכניים שונים (למשל מקום איסוף רכב שכור או שעות פתיחה של מוזיאונים שונים) ועוד. את התכנית אפשר ורצוי לעדכן בהתאם למהלך הטיול – למשל אם תגלו ששלוש אטרקציות ביום זה יותר מדי, תוכלו להיעזר בתכנית ולשקול מראש על מה כדאי לוותר בימים הבאים.
  • דאגו לנוח היטב לפני הנסיעה. אמנם מטרתן של חופשות  היא גם מנוחה ומילוי מצברים, אך קשה להתכחש לעובדה שהן עשויות לצרוך אנרגיה רבה, בעיקר מההורים אך גם מהילדים. לכן חשוב לנסות, למרות ההתרגשות, "להוריד הילוך" כבר כמה ימים לפני הנסיעה: לדאוג לכך שהילדים וגם אתם תשנו די שעות מדי לילה, שיהיה אוכל מזין וזמין בבית ולהימנע מהתרוצצות רבה או מאטרקציות מרגשות במיוחד. זה יאפשר לכם לעבור את הטיסה והנסיעות בצורה רגועה יותר, ולהוציא את כל ההתרגשות והמרץ ביעד שלכם.
  • ליהנות גם מההתארגנות. גם מי שאינו חובב אריזה וארגונים צריך לזכור שהכול למען מטרה טובה, ושחבל להכניס לחץ למערכת עוד לפני שהמטוס המריא. חופשה נעימה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות