טיפים למניעה והעלמה של פצעי אקנה

פצעי אקנה הם תופעה מוכרת ונפוצה מאד בעיקר בקרב בני נוער והיא לרוב גורמת למצב אסתטי ירוד אשר גורם לאותו אדם תחושות אי נעימות וביטחון עצמי ירוד, במאמר זה תקבלו מאתנו מספר טיפים כיצד ניתן למנוע את החרפתם של פצעי אקנה אלו, מהן דרגות החומרה של תופעה זו וכיצד ניתן לטפל בפצעי האקנה שכבר הופיעו.

דרגות חומרה של פצעי האקנה

ובכן לפני שנציג בפניכם את הטיפים למניעה של החרפת התופעה והעלמת הפצעים הקיימים נסביר לכם קודם כל מהן שתי דרגות החומרה שקיימות וכיצד הן מתבטאות באופן חיצוני. ובכן שתי דרגות החומרה הקיימות הן מן הסתם קלה וקשה וניתן לזהות אותן כך:

דרגת חומרה קלה- דרגת חומרה זו מתבטאת במספר מצומצם של פצעי אקנה בודדים אשר בדרך כלל יהיו מפוזרים על פני אזורים שונים בגוף.

דרגת חומרה קשה-דרגת חומרה זו מתבטאת לרוב במקבצים של פצעי אקנה צפופוים על פני שטח או שטחים נרחבים בעור היוצרים מראה אדום ובולט.

טיפים כיצד למנוע החרפה נוספת של תופעה זו

ראשית נסביר לכם כיצד נוצרים פצעים אלו מלכתחילה בכדי שתוכלו להבין טוב יותר את ההסברים לאחר מכן כיצד לצמצם תופעה זו, ובכן תופעה זו היא לרוב תוצאה של בלוטות חלב העובדות בקצב מוגבר (בדרך כלל אצל בני נוער להם יש שינויים הורמונליים רציניים בגוף) ומפרישות בעקבות כך כמות שומן גדולה מהרצוי, שומן זה נתקע ומטבר לו לרוב על זקיקי השיער שנמצאים מתחת לפני העור ויוצר משטח מצויין להתפתחותם של חידקי האקנה, חיידקים אלו יוצרים באזור דלקת אשר פורצת החוצה מהגוף דרך אותם פצעים המוכרים לכולנו.

כיצד אז ניתן לצמצם ולמנוע החרפה של תופעה זו?- ובכן ניתן לצמצם את תופעה זו על ידי צריכה מופחתת או הימנעות ממאכלים אשר מגבירים את פעולתם של בלוטות החלב, את רשימת מוצרי מזון אלו תוכלו לקבל באופן אינדיבדואלי מדיאטנית מכיוון ולכל אדם קיימים רגישויות שונות למוצרים שונים, כמו כן לחץ נפשי הוא גורם משפיע גם כן על החרפה של בעיה זו ועל ידי הורדה של לחץ זה ניתן גם למנוע זאת.

כיצד לטפל בתופעה זו?- ובכן אופן הטיפול בתופעה זו תלוי בדרגת החומרה שלה כאשר בדרגת החומרה הקלה ניתן להיעזר בתכשירים נפוצים אשר זמינים לכל אחד, מוצלץ בחום להתייעץ עם רופא עור בטרם קניית התכשיר בכדי שיכוון אותכם לתכשיר הטוב ביותר עבור עורכם.

הטיפול בדרגת החומרה הקשה כבר מצריכה התערבות של גורם חזק ומשמעותי יותר והוא לא אחר מאשר מכשיר ה-IPL שחושף את חיידקי האקנה לעוצמת אור אשר גורמת להם להשתנות מבחינה ביולוגית ולאחר מספר ימים למות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות