טיפים לעבודה עם מכונות תפירה – תקלות ועזרה ראשונה

טיפים לעבודה עם מכונות תפירה – תקלות ועזרה ראשונה

עזרה ראשונה יכולה למנוע הוצאות על תיקון מכונות תפירה. כדי לעשות זאת יש להכיר את התקלות הנפוצות:

א. חוט עליון נקרע – זו תקלה שיכולה לנבוע מתפעול לא נכון של מכונת תפירה סובינה או סוגים אחרים של מכונות. בדרך כלל הסיבה היא חוט שלא מושחל בצורה נכונה, מחט כפופה או מחט עם חוד פגום. סיבות אחרות הן מחט לא מתאימה או לא קבועה כנדרש על פי הוראות היצרן בתוך בית המחט. יש גם מקרים בהם החוט העליון נקרע בגלל שהוא עבה מדי לעובי המחט.

ב. חוט תחתון נקרע – כאן הסיבות הן מתח חוט גבוה, חוט שאינו מושחל נכון בבית הסליל, סליל מלא מדי או סליל שסלול בצורה בלתי אחידה. שימוש נכון במכונה מונע את התקלה הזו.

ג. דילוג על תכים ולולאות בתכים – תקלות נפוצות בתכים באות לידי ביטוי בדילוג או בלולאות. בדילוג על תכים הסיבות הן מחט לא קבועה בצורה נכונה, מחט כפופה או חוד פגום, מחט דקה לעובי האריג והצטברות שמן על המחט. לחילופין, לולאות בתכים נוצרות בשל מתח חוט לא מתאים, חוט באיכות נמוכה וסליל שאינו קבוע היטב בבית הסליל.

ד. התכווצות תפרים – רוב האנשים הפונים לתיקון מכונות תפירה עושים זאת בשל בעיות של התכווצות תפרים. הסיבות לכך פשוטות מכפי שנהוג לחשוב והתתכווצות נגרמת בגלל חוד מחט כהה או לא מתאים לסוג הבד, מתיחת חוטים חזקה מדי ומשיכה ומתיחה של הבד בזמן התפירה.

האם יש הבדלים בין תיקון מכונות תפירה סובינה ומכונות אחרות?

כפי שניתן לראות, רוב התקלות נובעות משימוש לא נכון במכונה ולכן מהבחינה הזו אין משמעות למותג או ליצרן. שבירת מחט לדוגמא נגרמת בעיקר בגלל הרכבה ראשונית לא נכונה, בעוד הסתבכות חוטים היא תוצאה של השחלה לא נכונה של החוט הליון.

כדי להגיע לתוצאות תפירה ברמה גבוהה ולמנוע תקלות יש ללמוד את הכללים. אפשר לעשות זאת לפי קריאת מוקפדת של הוראות היצרן, איסוף מידע דרך אתרי אינטרנט או התייעצות עם אנשי מקצוע.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות