טיפים לקראת ריאיון עבודה

חיפוש עבודה הוא תהליך מורכב. הוא כולל שליחת קורות חיים, זאת לאחר שנבחנו ועוצבו ואפילו נבדקו על ידי גורם מקצועי, המתנה למענה, טלפונים לוידוא קבלת קורות החיים וכמובן בדיקה יום יומית בלוחות הדרושים או חברת ההשמה אצלה אתם רשומים. כמו כן הוא כולל פניות לחברים ומכרים, הליכה לירידי תעסוקה ולעתים אפילו נדרש קורס או השתלמות כדי להעמיק את הידע שלכם בתחום מסוים ולהגדיל את סיכוייכם להתקבל לעבודה. והנה הגיע הרגע המיוחל, הזימון לראיון. מה כדאי לדעת לפני שניגשים אליו?

הופעה מכובדת
ראיון עבודה הוא אחד הדברים המכריעים ביותר בהחלטת המעסיק אם לקלוט אתכם לחברה או לא. הראיון מורכב, ברוב המקרים, מהפן האישי, בו נעשה ניסיון לתהות על קנקנכם, הבין כיצד אתם מתפקדים במצבי לחץ או עבודה בצוות וכדמה. החלק השני הוא ראיון מקצועי שמטרתו להבין את הבקיאות והניסיון שלכם בתפקיד המדובר. לעתים יהיו משולבים בראיון גם מבחנים מעשיים, שמטרתם לאמוד את יכולותיכם המקצועיות יותר לעומק. להלן כמה טיפים לקראת ראיון עבודה:

  • הכנה מוקדמת– כשאתם מוזמנים לראיון, לימדו על החברה שמזמנת אתכם. קראו עליה באינטרנט, והבינו מי דמויות המפתח בה. תוכלו להגיע עם ידע מקדים וליצור רושם חיובי אצל המעסיק.
  • הופעה– בישראל קוד הלבוש הוא פחות פורמאלי אולם עדיין, הגיעו בלבוש נקי ומגוהץ, לא חושפני מדי עבור נשים, סולידי ונעים.
  • רואים אתכם ברשת– חברות רבות בודקות אתכם גם ברשתות החברתיות. דאגו שהפרופיל שלכם בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכדומה יהיה עדכני ומכובד, מרשים וכזה שישקף אתכם באור חיובי.
  • סיוע מקצועי– אם הגעתם לראיון דרך חברת גיוס והשמה, יהיה לכם קל בהרבה. חברות אלו יסקרו בפניכם בהרחבה את אופי התפקיד, המראיין, מה מצופה מכם לומר וממה כדאי להימנע, דפוסי וקודי התנהגות בראיון ועוד. ראיון באמצעות חברת השמה מעלה את הסיכויים שלכם במידה ניכרת.

מקווים לטוב
חשוב לזכור כי ראיון העבודה הוא הדדי. כלומר, גם לכם יש את ההזדמנות לסקור את המקום וסביבת העבודה, להתרשם מאופי החברה, הדינמיקה שבה ולברר עם עצמכם את המשרה והחברה נראים לכם. אם תזכרו זאת ותיגשו לראיון העבודה כמה שיותר מוכנים, תענו במקצועיות ובכנות על השאלות שתישאלו, לבושים בהתאם וכמה שיותר טבעיים, תגדילו באופן משמעותי מאד את סיכויכם להתקבל לעבודה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות