טיפים לשמירה על הזוגיות במהלך חיי הנישואין

האהבה הגדולה ששררה ביניכם הולכת ונסדקת מסיבות שונות? מרגישים חור בתקשורת עם בן/ת הזוג שלכם? מעוניינים לשמור על הזוגיות שלכם לאורך שנים? בכתבה שלפניכם ריכזנו מספר טיפים ועצות בנושא.

דייט שבועי רק שלכם!

זוגות נשואים מתמודדים עם לא מעט לחצים הקשורים להתנהלות השוטפת של חייהם המשותפים (ניהול משק הבית, טיפול בילדים וכו), עד כדי הזנחה משוועת של התחום האינטימי והאישי בין בני הזוג. הדרך היעילה ביותר היא לתאם דייט שבועי בין בני הזוג, ולהגדיר אותו כזמן איכות המשותף רק לבני הזוג בלבד (בלי הילדים, בלי חברים). במהלך הדייט השבועי הקפידו לשוחח על רגשות ומחשבות העוברות לכל אחד ואחת מכם בכל תחומי החיים.

הגדירו מטלות

ניהול חיי המשפחה דומה ברוב המקרים לניהול עסק, וכמו בניהול עסק, הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם הלחצים השונים, היא באמצעות האצלת סמכויות. חלקו את מטלות הבית השונות באופן שווה בין בני הזוג, והגדירו תחומי אחריות לכל אחד ואחת מכם.

הציבו גבולות!

בבתים רבים, חדר השינה של ההורים הופך לחדר ילדים עם השנים, וזאת בעקבות חוסר בהצבת גבולות ברורים. הקפידו על כך שחדר השינה שלכם יוותר לאורך כל חיי הנישואין כמקדש פרטי רק של בני הזוג. השקיעו וטפחו את המקדש האינטימי שלכם, והאווירה הרומנטית שתשרור בו תעניק לכם בחזרה.

הבליטו את הטוב

גם אם יש לכם ביקורת אחד כלפי השנייה, הקפידו לעשות זאת, תוך כדי הבלטת הצדדים הטובים. נסו לנהל דיאלוג פורה ומצמיח, והימנעו ככל שניתן מדיאלוג ביקורתי שרק מחמיר את המצב לאורך זמן.

תיהנו מכל רגע משותף יחד!

הפקידו לשלב אלמנטים של הנאה בכל פעולה זוגית אותה אתם מבצעים יחדיו, (וכן הדבר תקף גם לסיטואציות של רביצה משותפת מול מקלט הטלוויזיה באמצעות קינוח מפנק לבני הזוג לדוגמא). שמירה על הנאה משותפת גם ברגעים הקטנים של החיים, תאפשר לכם ליהנות ביחד לאורך זמן רב.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות