טיפים לשמירה על פרחים לאורך זמן

דווקא משום שהאפקט הייחודי של פרחים נובע מרעננותם ומטריותם- אנשים נוטים להבחין בפרחים המצויים בתהליך קמילה והתייבשות. בשל משך החיים הקצר של פרחים יש הנמנעים מהענקתם. על מנת לא להפסיד את הבעת הפנים השמחה של המקבלים את הפרחים וכדי לחוש סיפוק מהתגובה החמה שלהם רצוי ואפשר לנקוט פעולות אחדות שיש בהן כדי להאריך את חיי הפרחים.

אדם חכם אמר פעם כי גם דברים שקל לעשות אותם- קל יותר לא לעשותם. עצות קטנות שיוצעו לכם כאן עשויות להועיל לכם ובעיקר לפרחים- בין אם אלה פרחים שקנה מי מבני המשפחה לכבוד שבת ובין אם אלה פרחים שהוענקו לכם על ידי אורחים. על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של היופי והאסתטיקה מהפרחים ניתן לבצע פעולות קטנות ופשוטות ולזכות עוד בימים אחדים של פריחה יפה ומרהיבה.

להלן טיפים אחדים שעשויים לשמור על הפרחים יותר מאשר יום יומיים:

@ חשוב לוודא כי האגרטל או כל כלי קיבול אחר שבו מניחים את הפרחים יהיה נקי. רצוי ואפשר לשטוף אותו היטב במים ובסבון כלים. ככל שהוא יהיה נקי יותר, כל יוכלו הפרחים להחזיק בו מעמד זמן ממושך יותר.

@ בשל רגישות הפרחים חשוב להניח אותם בתוך מים פושרים היות שמים קרים עלולים לתת להם מכת קור.

@ מומלץ להוסיף טיפות אחדות של אקונומיקה על מנת לשמור על ניקיון המים ובכך למנוע היווצרות תרבית של חיידקים בתוכם.

@ הימנעו מחשיפת הפרחים לשמש. העדיפו להניחם במקום מוצל אבל עם זאת- במקום מואר. הנחת הפרחים על שולחן בסלון מאפשרת להם להיחשף אל האור החודר מבעד לחלונות.

@ הקפידו להוציא מהאגרטל ראשי פרחים ועלים שנשרו אל תוך המים.

@ מניסיון- העשרת המים בכפית או שתיים של סוכר ואף בחצי כוס של משקה ספרייט מוגז, אף הם מסייעים להארכת "חיי המדף" של הפרחים.

@ הקפידו להסיר את העלים הנמצאים על חלק הגבעול שנמצא מתחת לפני המים. מומלץ לגזור את הגבעולים באלכסון ( על מנת לאפשר להם לשתות מהמים, היות שגבעולים שנחתכים בזווית ישרה נחסמים על ידי הכלי ומונעים מהפרחים לשתות מים) מתחת לזרם מים פושרים.

חנויות וירטואליות לפרחים ממשיים

בשנים האחרונות חל גידול במספר המזמינים פרחים באמצעות חנויות מקוונות. אתרים של חנויות פרחים באינטרנט מהווים חנויות וירטואליות(לדוגמא: פרחים במרפסת), שבהן מוצע מגוון עשיר של פרחים. חשוב לציין כי אף שיש יתרונות בלתי מבוטלים בהזמנת פרחים דרך האינטרנט, אין אפשרות לדעת באיזה מצב יגיעו אליכם או אל מי מאלה שאליהם אתם מייעדים את המשלוח. לכן, כשאתם מזמינים פרחים דרך האינטרנט עליכם לקחת בחשבון היתכנות מצב, שבו הפרחים אינם טריים ולכן גם אם תנקטו בכל ההמלצות המובאות כאן להארכת חיי הפרחים לא בטוח כי ניתן יהיה להאריכם.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות