טיפים על פתיחת עסק משלכם כהגשמת חלום

בשעה טובה החלטתם לפתוח עסק משלכם. זה בוודאי קרם עור וגידים במשך כמה זמן, כנראה שנים, עד שהחלטתם להגשים חלום. זה מצוין, ועוד יותר טוב לדעת מה בדיוק נחוץ לכם כדי לפתוח עסק חדש איך לעשות זאת נכון כדי להתחיל טוב, עם כמה שפחות אי הבנות וקשיים. הצעד הראשון שלכם הוא תמיד ללמוד על התחום שבו אתם רוצים לעסוק. זה אומר לקרוא מאמרים מקצועיים או ללמוד בקורסים. להיכנס לעסק חדש מבלי לדעת הרבה על התחום זה אפשרי, אבל זה רק אומר שהדרך תהיה הרבה יותר קשה וארוכה, מסובכת לעתים. כדאי לחסוך טעויות של מתחילים על ידי התמחות בכל מה שאפשר. אם יש לכם את מי לשאול, עדיף. אם יש לכם חונכים מקצועיים בתחום זה, או שאתם עצמכם צברתם ידע וניסיון תוך כדי עבודה בתחום, זה אומר שאתם מוכנים לפתוח עסק כזה וכל שנותר הוא למוד איך לפתוח עסק מבחינת הביורוקרטיה והארגון שלו.

 

הכנות ורישומים

פתיחת עסק רשמית מתחילה במשרדים ממשלתיים. יש לבדוק אם אתם יכולים להיות עוסק פטור בתחום שבו אתם רוצים לעסוק, או שאתם חייבים להיות עוסק מורשה. כעצמאים, עליכם לדווח רשויות המס ולפתוח שם תיק. שם תקבלו מספר עוסק מורשה או פטור. יש לפתוח במס הכנסה ובמע"מ. להם מדווחים מדי שנה על גובה ההכנסות, מקבלים אישורי ניכוי מס במקור שהוא האישור שלפיו מנכים לכם מס מההכנסות המתקבלות, תיק המע"מ שלו תשלמו מדי כמה חודשים לפי דרישת מע"מ והחישובים שלו, והסברים בנוגע להגשת דו"ח שנתי על הכנסות והוצאות. אפשר לקבל הדרכה על פתיחת תיקים והגשת דו"חות, ויש גם אפשרות להגיש דו"חות כאלה דרך האינטרנט ולא רק בביקור במשרדי המס. אם כי, כדאי לדעת שהם מדריכים עצמאים כיצד למלא את הדו"חות שלהם ולכן כדאי להיעזר בהם לדיווח נכון ואמיתי. יש לזכור כי תשלום מסים והגשת דו"חות הם חובה חוקית ואין לוותר על כך. במקרים אלה, אי ידיעת החוק כלל אינה פוטרת מעונש ויש להיערך לכך.

 

היערכות והתארגנות בעסק

בכל התהליך הזה של איך לפתוח עסק, יש לזכור את החלק המהנה ביותר והוא הלוגיסטיקה וההתארגנות. אם אינכם עובדים בבית יש לבחור מקום לפי השיקולים הנכונים – נגישות לקהל היעד, מחיר מתאים, תנאים נוחים ומכובדים, עלויות תחזוקה סבירות, אפשרות להישאר שם שנים. לאחר מכן יש לבחור ציוד משרדי וציוד מקצועי. אם מדובר בציוד שנדרש לכם כדי לעשות את העבודה, לייצר את המוצרים ולספק את השירותים, יש לדאוג לכך כעת. אם אתם מעדיפים לשמור על התקציב תוכלו למצוא גם ציוד משומש בפחות כסף, מה שיעזור בתהליך פתיחת עסק משלכם. אחר כך, הצטיידו בחשבוניות וקבלות וניירת משרדית מותאמת, ואתם כבר על הדרך הנכונה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות