טכנאי חשמל, רק אם זה באמת מקולקל

טכנאי חשמל, רק אם זה באמת מקולקל

 

ובמה נתחיל את דברינו? ראשית כל באזהרה: חשמל אינו משחק ילדים, וגם מתח יחסית נמוך עשוי לגרום לפצעים חמורים ואף להציב אותנו בסכנת חיים. ולכן, אם אינכם יודעים להתעסק בחשמל בכלל, עדיף שלא תעשו זאת ותזמנו טכנאי חשמל לפתרון התקלה שלכם. טכנאי חשמל מיומן בעל ניסיון ידע לטפל בכל בעיות החשמל הצצות לכם בבית, אלא שאנו התכנסנו כאן היום על מנת להציג מספר תקלות שאתם מסוגלים לעשות בעצמכם, ובעצם להדגיש את עצם העובדה שלא כל בעיה חשמל מצריכה קריאה לטכנאי חשמל. בד בבד, נדאג לעבור כל כללי הבטיחות טרם נגע או נתעסק בחשמל, כל סוג של חשמל.

 

ובכן, לצורך הדוגמה, ניקח מצב בו הפקק "קפץ", מה עושים במצב כזה? ובכן, רוב האנשים ידעו שעליהם לגשת לארון החשמל של הבית. נצא כרגע מנקודת הנחה, שגם אתם הקוראים יודעים שעליכם לגשת לארון חשמל. לכשתגיעו לארון החשמל, תגלו שיש פקק אחד הפוך לעומת שאר הפקקים, המפסק הראשי. שימו לב, הבעיה תתחיל כאשר אתם תרימו את הפקק חזרה ותגלו שהוא קופץ שוב באופן מידי, ולכן שימו לב לתהליך הבא להרמת הפקק בצורה נכונה. במקום להרים את הפקק, עליכם להוריד את כל הפקקים למטה, לאחר מכן להרים את הפחת הראשי, אשר נמצא בצד ויחסית מבודד, ולאחר מכן להרים מפסק, מפסק. המפסקים אחראים על אזורים מסוימים בבית, אליהם מחוברים מכשירי חשמל שונים. כאשר תרימו פקק והוא יקפיץ, תדעו שזה הפקק המקצר, ושם אזור המכשיר החשמלי המקצר. וכעת אתם יודעים לאן לגשת, ומכאן שתנתקו מכשירי חשמל שעלולים לגרום לקצר. נתקו את המכשיר, והרימו שוב את הפקקים ובזאת פתרתם את הבעיה ללא צורך בטכנאי חשמל.

 

נעבור לדוגמה פשוטה אחרת, שגם כאן אין צורך בקריאה לטכנאי חשמל, כמו למשל בעת החלפת נורה. אם אתם רוצים להחליף נורה, זה אך טבעי שתעשו זאת בעצמכם ולא תתקשרו לטכנאי חשמל שיעשה זאת בשבילכם, אותו כנ"ל יאמר לגבי כל מגעים שנשרפו או חוטים שאותם אתם יכולים להחליף או לתקן בפשטות. אך שימו לב, זרם נמוך ככל שיהיה עוד עדיין זרם חשמל, שבמתכונת "הנכונה" יכול לגרום לכם לנזק רב. אז באיזה משנה זהירות לנקוט? שימו לב לכללים הבאים. אין זה משנה אם אתם מחליפים נורה או מתקנים מכשיר חשמלי אחר, הדבר הראשון אותו עליכם לעשות טרם תיגשו למלאכת טכנאות החשמל הפרטית שלכם הוא להוריד את החשמל בבית. כן, כן, שמעתם נכון – עליכם לגשת לארון החשמל, מיודענו, ולהוריד את כל מפסקי החשמל בבית אם תרצו לנקוט במשני זהירות קפדניים במיוחד, ואם לא אז את האזור המיועד להתעסקות בחשמל מצדכם. לא דיי בכך, אלא שעליכם לחכות גם בין 5 ל-10 דקות עד שתיגשו לעבודה, על מנת שלא יעבור שום זרם חשמלי שנותר מרגע הפסקת החשמל.

 

מיותר לציין שעליכם להקפיד גם לנעול נעליים סגורות, ולא כפכפים או חס ושלום להיות יחפים כביום הולדתכם, וכמובן והחשוב מכל – לא להתעסק כאשר הידיים רטובות, או שישנה רטיבות כלשהי בסביבת העבודה שלכם. ואם כל זה קצת יותר מדיי עבורכם, הזמינו טכנאי חשמל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות