טשטוש צלקות – סוגי צלקות ודרכי טיפול

סוגי צלקות שונות:

במרבית המקרים כאשר הצלקת אינה דורשת הסרה כירורגית והיא לא עמוקה דיה, ניתן למרוח עליה משחות וקרמים, ג'ל סילקון, קרם הבהרה, מדבקות סילקון. במצבים בהם הצלקת עמוקה יותר ובולטת לעין נשתמש בלייזר ע"י שיו ף העור, הזרקות דפומדרול, ובמצבים שונים אף ניתוח להסרת הצלקת. כמובן ששיטת הטיפול בצלקת נקבעת ע"י רופא מומחה על פי סוג העור, מרקמו, צבעו, סוג הצלקת ועוד. שיטות הטיפול השונות דורשות לרוב מספר טיפולים כמו בלייזר או הזרקות דפומדרול.

טשטוש צלקות

האם יש אחוזי הצלחה גבוהים?

ההצלחה של טשטוש צלקות תלויה בגורמים שונים: מידת הציפיות של המטופל מהטיפול, ככל שהצלקת טרייה כך היא מגיבה לטיפול טוב יותר. כמו כן ככל שהמטופל צעיר יותר עורו גמיש יותר וניתן לעשות טיפולים רבים מכיוון שהעור מגיב טוב יותר לטיפולים. כמו כן גורמים תורשתיים שונים גם הם משפיעים על הצלחת הטיפול, ההיענות למריחה וטיפול ממושך וההתמדה הם חלק חשוב מאחוזי ההצלחה של טשטוש צלקות.

שיטות הטיפול השונות העומדות לפנינו:

קרם הגנה נגד שיזוף – חשוב להשתמש בקרם עם מקדם הגנה SPF 30 לפחות, פעמיים ביום, למשך שנה מהפציעה, יש לעשות  את קרם בתוך הצלקת.

ג'ל סיליקון – הג'ל מסייע  לטשטש צלקות קטנות ויש להשתמש בו פעמיים ביום למשך שנה.

קרם הבהרה – הפחתת  הצבע שבצלקות נעשה ע"י קרמים שמכיל חומר הבהרה.

מדבקות סיליקון –מדבקות  אשר יש להניח על הצלקת למשך 23 שעות יממה למשך 3 חודשים עד שנה וחצי.

הזרקות דפומדרול – סטרואיד בעל השפעה מקומית בלבד הגורם לירידה בנפיחות ובאודם של הצלקת. לרוב מדובר בשלושה עד חמישה טיפולים.

שיוף של העור באמצעות לייזר -.  השיוף מאפשר להחליק את אזור הצלקת במקרים של צלקות שטוחות בעלות מרקם לא אחיד (כמו צלקות פצעי בגרות). הוא מתאים  לצלקות בפנים.

סגירת כלי הדם בצלקת – באמצעות לייזר באורך גל 1064 נ"מ. מאפשר להוריד את הנפיחות והאודם של צלקות הנמצאות בשלב השיגשוג והן עשירות בכלי דם.

ניתוח של צלקות רחבות – ותפירה מחדש באמצעות תפר פנימי

לעדכונים נוספים בתחום הבריאות ועוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות