יום הולדת חגיגה נחמדת? יום הולדת וילדים

יום הולדת חגיגה נחמדת? יום הולדת וילדים

אחת המחלוקות הגדולות (והלא חשובות) שיש בעולם הוא עניין חגיגת יום הולדת. בעוד חלק מהאנשים מתלהבים ונלהבים מהחגיגות הצפויות ישנם לא מעט אנשים שככל שיום ההולדת שלהם מתקרב רק מקבלים חלחלה רק מהאפשרות שבטעות משהו ירצה לחגוג להם את היום הנורא. בין אם אתם נמנים עם הצד החוגג או זה שמסרב לחגוג – יש דבר אחד שחשוב מאוד שעליכם להקפיד כהורים זה לחגוג את היום הולדת לילד שלכם, שעם הגיל וודאי יפתח את דעתו לכאן או לאן.

המשמעות של ימי הולדת לילדים

לילדים, לחגיגת יום ההולדת יש משמעות רגשית וחברתית. יום ההולדת בשביל הילד זהו יום החג הכי חשוב שיש – יום שלם ומיוחד שמוקדש אך ורק לו. באמצעות חגיגת ימי ההולדת לילד שלכם אתם למעשה מאותתים לו שהוא נולד באהבה וברצון – ועצם החגיגה אתם למעשה גורמים לו לחוש רצוי ובנוסף אתם מחברים אותו עם הסביבה שלו (חברים, משפחה, שכנים וכיוצ"ב).

אין גיל מינימלי שאפשר ו /או שרצוי להתחיל, הרבה משפחות צעירות חוגגות את יום ההולדת של הילד שלהם החל מגיל שנה- בדרך כלל עם חברים ומשפחה קרובה, אך ככל שהילד גדל – יחד איתו גדל גם מעגל המוזמנים ואופי המסיבות – למעגל המצומצם מתווספים החברים מהגן/מהכיתה, מהחוגים וכיוצ"ב. יום ההולדת מחזקת את בטחונו העצמי של הילד, שמה אותו במרכז תשומת הלב של "אירוע גדול" – דבר שיגרום לזיכרון חיובי לאורך שנים.

איך חוגגים? זאת למעשה שאלת השאלות. כל אירוע של יום הולדת וכל הפעלה צריכה להיקבע באופן פרטני בהתאם לגיל הילד, לאופי שלו, לסביבה שבה הוא נמצא וכמובן בהתאם  למגדר שלו.

כאשר חוגגים את יום ההולדת בגן או בכיתה – האחריות בדרך כלל תהיה על הגננת והיא זו שתפעיל את הילדים ותנחה אתכם על אופי האירוע. כאשר אתם חוגגים במקום חיצוני, בין אם זה בבית, בפארק או באולם מיוחד, אין גבול לאפשרויות ויש אינספור רעיונות ליום הולדת. זכרו שאתם צריכים להזמין אל החגיגה את המשפחה והחברים הטובים ולכן אתם צריכים לחשוב על פעילות מעניינת, שולחן עם הרבה כיבוד וממתקים (בכל זאת ילדים) וכמובן להקפיד על בלונים ועל קישוטים שיקנו לאירוע מראה מיוחד.

מה קורה אם לא חוגגים

במחקר שנעשה בנושא לא מזמן, מבוגרים שלא הקפידו לחגוג להם יום הולדת (בין אם מסיבה כלכלית ובין אם סתם כתוצאה של הזנחה או חוסר תשומת לב למאורע) סיפרו שחוסר בחגיגת יום ההולדת גרם להם לצער רב וקנאה גדולה בחברים שחגגו להם, ועצם העובדה שלא חגגו להם אמנם לא פגעה בהם פיזית אך הותירה בהם משקעים עצומים וזיכרונות עצובים מאותם ימים.

ליום הולדת יש משמעות גדולה מאוד בשביל הילדים. חגיגת יום ההולדת משפיעה על תחושת השייכות שלו, על הדימוי העצמי ואפילו על מערכות היחסים השונות עם הבריות השונות. מעל להכל חגיגת יום ההולדת עושה את הילדים שלכם שמחים ומאושרים, וזה בסופו של עניין הדבר החשוב ביותר, לא?!

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות