יתרונות של תוכנה לניהול מלאי בעסק

בשביל שנוכל לנהל עסק רווחי אנחנו צריכים שהמלאי בעסק שלנו יהיה מאוזן. הכוונה במלאי מאוזן היא במלאי שאין בו חסרים גדולים מאוד של מוצר מסוים או להפך עודפים גדולים מאוד של מוצר אחר. ניהול המלאי כולל בין השאר תכנון מראש של מכסת הייצור של כל מוצר לפי הביקוש ואופן המכירה שלו בשוק. אם יש מוצר שנמכר בכמויות גדולות עלינו לייצר אותו בכמויות שיענו על הצורך. אם יש מוצר שנמכר בכמויות מופחתות עלינו לייצר ממנו פחות. בתוך תחשיב הייצור שלנו עלינו לקחת בחשבון גם את עלות הייצור של כל מוצר ואת מידת הרווח שאנחנו עושים ממנו. ניהול המלאי הוא אם כן משימה מורכבת שדורשת ארגון ומודעות לגורמים רבים. תוכנה לניהול מלאי בעסק יכולה לסייע לנו לפשט את המלאכה של ניהול המלאי שלנו ולהפוך אותה ליעילה יותר.

תוכנה לניהול מלאי בעסק– איזה עסקים צריכים אותה?

תוכנה לניהול מלאי בעסק היא תוכנה שלעסקים רבים יש צורך בה. כל עסק שמייצר מעל מאה מוצרים בחודש חייב לנהל את המלאי שלו באופן חכם ומוקפד. ניהול נכון של מלאי העסק שלנו הוא חלק חשוב מהתנהלות ארגונית ועסקית בריאה. המלאי למעשה מהווה את המהות העסקית שלנו ואליו מתרכזים כל פעולות הייצור שלנו וממנו נגזרות כל פעילויות השיווק והמכירה של העסק שלנו. מלאי לא מסודר יכול להביא למצב של חסך במוצרים ויצירת ויכוחים או אי שביעות רצון אצל הלקוחות שלנו.

תוכנה לניהול מלאי בעסק– איך זה יעזור לנו לחסוך כסף?

לא הרבה יודעים אבל תוכנה לניהול מלאי בעסק יכולה לסייע לנו לחסוך כסף רב. היתרון של תוכנה זו הוא שהיא יכולה לאפשר לנו לדעת בכל רגע נתון כמה מכרנו ממוצר א' וכמה מכרנו ממוצר ב' וכמה פריטים נשארו לנו מכל מוצר במלאי. ידיעה זו תוכל לאפשר לנו לתכנן את צפי הייצור והמכירות שלנו להמשך השנה כך שנייצר יותר מוצרים שנמכרים יותר ושיותר רווחי לנו למכור אותם כי עלות הייצור שלהם נמוכה יותר. גם כאשר יש מוצר שלא נמכר הרבה זה לא אומר שיש להפסיק לייצר אותו. פעמים רבות ככל שהמוצר יוקרתי יותר ואיכותי יותר המחיר שלו יקר בהתאם ואז הוא נמכר פחות, אך כל מכירה שלו מכניסה לנו רווח רב.

תוכנה לניהול מלאי בעסק– איך זה ישפר את איכות השירות שלנו?

תוכנה לניהול מלאי בעסק יכולה לסייע לנו לשפר גם את איכות השירות שאנחנו מעניקים ללקוחות שלנו. כאשר אנחנו יודעים באמצעות התוכנה מה המלאי שיש לנו מכל מוצר כך אנחנו יכולים לספק ללקוחות את המוצרים שהם רוצים בזמן. אם אנחנו יודעים שיש לנו למשל חסך במוצר מסוים אנחנו יכולים לבחור להשהות את פעילות השיווק והמכירות שלו עד שהוא יחזור להיות במלאי. כך לא יווצר מצב שנבטיח ללקוחות מוצר ולא נוכל לתת להם אותו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות