כיצד לשמר את זר הפרחים שלכם?

זר פרחים יפה הוא מתנה של הערכה, של מחווה, הזדהות או חיזור אך היא גם מתנה ש"זמן המדף" שלה הוא נמוך ומהרגע שהפרחים הגיעו לבתיכם זמנם כבר מתקתק לאחור, את זמן זה ניתן באמצעות מספר טכניקות שונות להאריך בעוד מספר ימים ואפילו שבועות, את המידע אודות טכניקות שימור אלו תמצאו בעמוד זה מיד:

  • אקונומיקה במים-שיפכו אל תוך מי האגרטל דש אקונומיקה אשר יבטיח כי החיידקים אשר נמצאים במים יושמדו וגם ימנע מחיידקים אחרים להתפתח במי האגרטל כך שפעולתו של חומר האקונומיקה היא חשובה לחיי המדף של זר הפרחים שלכם ועלולה לגרום לו להחזיק מעמד בפני חיידקים מספר שבועות.
  • אגרטל מחוטא- למרות העובדה שתוסיפו את חומר האקונומיקה למי האגרטל חשוב מאד לשטוף אותו עם סבון ואקונומיקה בטרם השימוש בו בכדי להשמיד את רובד החיידקים שכבר קיים באגרטל עצמו ולהוריד את הסיכון כי החיידקים בכל זאת יוכלו להתגבר על חומר האקונומיקה שיכילו המים לאחר מכן.
  • סוכר במים- סוכר מהווה מזון עבור הפרחים שבזר ולכן הוספתו למי האגרטל יוסיפו לזר מספר ימים עד כדי שבועות בהן הם יחזיקו מעמד ואף יראו טוב יותר, את הסוכר יש להוסיף בכמות של כף אחת לפחות על ליטר מים ולהוסיפו בכל פעם שמבצעים החלפה של מים באגרטל.
  • החלפת מים טריים כל יומיים שלוש- מים עומדים עלולים לגרום להיווצרותם של בקטריות רבות על אף חומר האקונומיקה שנמצא בפנים המים (שמין הסתם גם נחלש לאורך הזמן) ולכן חשוב להחליפם אחת ליומיים שלושה, בזמן החלפת המים שטפו מחדש את האגרטל עם סבון ואקונומיקה ולאחר מכן שימו במים החדשים שוב את חומר האקונומיקה ואת הסוכר.
  • חיתוך הגבעולים באלכסון-חיתוך תחתית הגבעולים בצורה אלכסונית תמנע מהם להיצמד לתחתית האגרטל ובכך לחסום את ערך התזונה שלהם, על ידי חיתוך נקי וחלק באמצעות סכין חד במיוחד תאפשרו להם לקבל את המים עם הסוכר ולספק את תזונתם.
  • הסרת העלים התחתונים מקו המים- במידה והעלים התחתונים של הפרחים יגעו או לחלופין יהיו מתחת למים הם יהיו בסכנת ריקבון מתקדמת, ריקבון זה אם יקרה עלול לשמש כמשטח פורה לדגירתם והתפתחותם של בקטריות שעלולות לפגוע לאחר מכן בטריותם של הפרחים וגרום להם לנבול ולהרקיב מהר יותר.

אם תבצעו ותקפידו על כל העצות שנתנו לכם בעמוד זה סביר להניח כי זר הפרחים שברשותכם יחזיק זמן רב יותר מעמד, אך חשוב גם לציין כי בזמן הקנייה לפעמים נשלחים פרחים לא כל כך טריים אשר עמדו בחנות הפרחים זמן ממושך ולכן חיי המדף שלהם אצלכם יהיו קצרים יותר ולא משנה באיזה טכניקה תנקטו.

בהצלחה…

זר פרחים צבעוני

כתיבת תגובה

תפריט נגישות