כיצד מנקים פרקט?

כאשר אתם מבקשים להתקין פרקט, יש לזכור שלאחר מכן, יש לשמור עליו נקי ומצוחצח. פרקט נקי הוא כזה שלא יצבור לכלוך לאורך זמן, יהיה ללא כתמים ובסופו של דבר – גם ישמור על התכונות שלו לאורך זמן, מה שמהווה יתרון משמעותי מאד מבחינתכם. ככלל הניקיון של פרקט איננו מלאכה מורכבת מידי. הפרקט נחשב לריצוף שלא צובר לכלוך במיוחד, ולכן גם קל מאד לשמור עליו נקי. הנה כמה טיפים, שיעזרו לכם להבין איך לנקות את הפרקט היטב.

 

המדריך לניקוי הפרקט

  • שמירה על הפרקט – ניקיון טוב מתחיל בשמירה על הפרקט. לפני שנכנסים לחדר עם נעליים, מומלץ להוריד אותם, או לנקות אותם היטב על מחצלת. כך אפשר למנוע מראש כניסה של לכלוך לפרקט, וכן למנוע שחיקה.
  • טאטוא – ניתן בהחלט לטאטא את הפרקט באופן קבוע מלכלוך שהצטבר עליו לאורך זמן. את הפרקט אפשר לטאטא בכל תדירות שתרצו. מומלץ לטאטא את הפרקט לפחות פעם בשבוע, ורצוי גם מעבר לכך (תלוי במספר הנפשות שעושות שימוש בחדר שבו מותקן הפרקט).
  • ניקיון כתמים – שימו לב שאת הפרקט אין צורך לרוב לשטוף עם מים, מה גם שכמות גדולה של מים עלולה להזיק לפרקט. במקום זה, אפשר לבצע ניקיון ספציפי לכתמים אשר מופיעים עליו. את הכתמים הללו אפשר להסיר לרוב עם מטלית לחה ועם מטלית יבשה. במידת הצורך אפשר לעשות שימוש בחומרי ניקיון ייעודיים לפרקטים ובכל מקרה לא להשתמש בחומרי ניקיון אחרים שיש בבית, שהם על בסיס חומצי.

 

ניקיון פשוט ויעיל

חשבו מאד להבין שהניקיון של הפרקט, יכול להיות מלאכה פשוטה במיוחד. לרוב, יש צורך בניקיון שבועי בלבד ולא מעבר לכך. בכדי למנוע מהפרקט להתלכלך, רצוי למנוע מצב שבו אוכלים ושותים מעל הפרקט, בוודאי אם הוא ממוקם בחדרי שינה או חדרי ילדים.

 

צריכים פרקט? רויאל פרקטים זה הפתרון שלכם: http://www.macom.co.il/

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות