כך תבחרו בצורה חכמה מלגזות יד שניה

כך תבחרו בצורה חכמה מלגזות יד שניה

הצורך במלגזות מיד שניה, רק הולך ועולה עם השנים. כיום, אתם יכולים למצוא מלגזות יד שניה ברמה גבוהה מאד, שיוכלו לשמש אתכם במשך שנים ארוכות מאד – וכל זאת כמובן, במחירים הנמוכים פי כמה, מהמחיר של מלגזות חדשות. כל זה הופך את שוק המלגזות המשומשות שלקו תוסס מאד ורווי במוצרים. עם זאת, כמובן שצריך להיזהר, ולא לבחור במלגזה הראשונה שנקרית בדרככם. אז איך תוכלו לבחור במלגזות המתאימות? הנה מדריך קצר, עם כמה טיפים שינחה אתכם בתהליך.

 

ההיבטים שבוחנים במלגזות יד שניה

  • איזו תחזוקה היא דורשת? – זה חשוב תמיד כשבוחרים מלגזה, אך כשבוחרים מלגזות יד שניה, נושא שהוא חשוב על אחת כמה וכמה. תמיד יש לשים לב שמלגזות משומשות, דורשות יותר תחזוקה ממלגזות חדשות באופן טבעי, כי יש יותר סיכון לבלאי. תמיד כשאתם בוחרים את המלגזה, שימו לב איזו תחזוקה היא דורשת – מילוי מים בזמן המתאים, בדיקת שמן, החלפה של מסננים, ועוד. כל תחזוקה היא גם בהתאם לסוג המלגזה שתבחרו (דיזל/חשמלית), וכמובן שככל שהמלגזה במצב טוב יותר, כך גם התחזוקה שלה, תהיה פשוטה יותר.
  • טסטים – כשבוחרים מלגזות יד שניה כדאי לשים לב מתי נעשה להן טסט בפעם האחרונה, ומה היו התוצאות של הטסט שנערך להן. לפי החוקים במדינת ישראל, כל מלגזה צריכה לעבור טסט מחדש ויש לחדש את הרישוי שלה מידי שנה. בדקו את המסמכים הללו, כדי לוודא שהמלגזה כמובן תקינה.
  • יכולת הרמה וגובה הרמה – כמובן שכאשר אתם ניגשים לבחור מלגזות יד שניה, יש לבחון את היכולות שלהן – יש לבדוק את כושר ההרמה שלהן בפועל וגם את גובה הרמה. אל תסתפקו אך ורק במה שכתור בתיאור הכתוב של המלגזה – בקשו לראות את המלגזה בפעולה ולראות שהיכולות שלה תואמות למפרט. כך תדעו שגם אם המלגזה משומשת, הרי שהיא עדיין מתפקדת בצורה מושלמת.

 

לבצע בחירה זהירה ואחראית

הדבר שצריך לזכור הוא, שאת המלגזות בכל מקרה לא בוחרים ברגע אחד בלבד, לפי תחושת בטן. בצעו את כל הבדיקות הנדרשות, בוודאי כשזו מלגזה מיד שניה, וכך תוכלו לבחור בכלי המתאים, שישרת אתכם שנים ארוכות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות