כל מה שרציתם לדעת על הסרת משקפיים ללא ניתוח

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא ההליך האסתטי, שאינו כירורגי הנפוץ ביותר בעולם, עשרות אלפי הליכים מסוגו התבצעו בארץ בשנים האחרונות, ובהצלחה רבה. על אף ההתקדמות הרפואית העצומה בתחום רפואת העיניים, וההחלמה המהירה שלאחר הניתוח, ההליך מלווה בסיכונים, גם אם מופחתים, וכן בתופעות לוואי אליהן חשוב להיות מודעים כשחושבים לעבור אותו. אנשים רבים שכן מעוניינים לעבור את ההליך ולהיפטר באופן מוחלט מהמשקפיים או מעדשות המגע, חוששים מהסיכונים שעתידים להתלוות אליו ובוחרים בטכניקה של הסרת משקפיים בלייזר כדי להשיג את המטרה. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את הטכניקות הפופולריות בשוק, שאינן ניתוחיות, להשגת מטרת שיפור הראייה, יתרונות וחסרונות לצד מחירים ממוצעים.

הסרת משקפיים ללא ניתוח – מה השוק מציע?

אנשים נרתעים לעבור הסרת משקפיים בלייזר לרב בעקבות הסיכונים ותופעות הלוואי שעתידים להתלוות אליו: פגיעה בראייה ועלייה במספר (נחשב לנדיר במיוחד), אך גם משך ההחלמה שמתלווה להליך ומלווה בעקצוצים, גרד, ראייה מטושטשת וכן בצורך יום יומי להזליף טיפות מסוג אנטיביוטיקה ותחליפי דמעות בזמנים קבועים. בנוסף לכך, רק כ-70% מהדורשים לעבור את ההליך בשימוש טכניקת הלייזר יימצאו כמתאימים לכך לאחר בדיקת ההתאמה, והנותרים ייפסלו לרב על פי קרנית דקה מדי. בשוק ניתן למצוא שתי חלופות עיקריות לביצוע הסרת משקפיים ללא ניתוח:

  • Nurovision: כל מהותה של טכניקה זו היא אימון מחדש של מרכז הראייה בעזרת תכנת מחשב ייעודית. יתרונה המובהק של השיטה בכך שאינה מלווה בכל תופעות לוואי, אך חסרונה בכך שמתאימה רק לטיפול בתופעות של עין עצלה ופגמי ראייה בעקבות מספרים נמוכים. בנוסף, הטיפול מצריך אימון של העיניים על פני מספר חודשים, ואינו מספק תוצאות מידיות כשל טכניקות הלייזר. הטיפול מתבצע ממחשבכם האישי, ובפרטיות מוחלטת, ומצריך אימון מתמשך על מנת לשמור על תוצאות לאורך זמן ולשם השגת שיפור משמעותי בראיה. עלותה של הטכניקה היא כ-5,000 ₪.

 

  • אורת'ו קיי: טכניקה זו כוללת הלבשה של עדשות ייעודיות על העיניים למשך הלילה על פני מספר שבועות, במטרה לגרום לשיפור משמעותי בראיית המטופל. השיטה מתאימה למטופלים בעל קוצר ראייה 4(-) ולסובלים מצילינדר של עד 1.50. בנוסף, ניתן לעשות בשיטה שימוש בקרב ילדים שמרכיבים משקפיים במטרה למנוע את ההתדרדרות בראייה ואף לגרום לשיפור במקרים מסוימים. עלותה של השיטה היא כ-3,000 ₪.

יתרונות

  • שיפור טבעי בראייה על ידי אימון ולא כזה שמתבצע על ידי קרן לייזר פולשנית.
  • ניתן לערוך ללא הגבלת גיל, בעוד הסרת משקפיים בלייזר מתאימה לבני גיל 15 ומעלה בלבד.
  • עלותו של הליך הסרת משקפיים ללא ניתוח פחותה באופן משמעותי לעומת טכניקת הלייזר.
  • סיכונים ותופעות לוואי מופחתות באופן משמעותי לעומת טכניקות הלייזר השונות, לצד משך החלמה קצר.

יתרונן הגדול של הטכניקות השונות לביצוע הסרת משקפיים ללא ניתוח בכך שאינן מלוות בסיכונים, עלותן מופחתת והן בעלות יכולת אמתית בשיפור ראיית המטופל. עם זאת, התוצאות אינן מידיות ולרב דורשות התמדה ואימון על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות