לכידת חולדות באזור הבית

לכידת חולדות – מידע ורקע כללי

חולדה היא חיה אינטליגנטית מאוד, לכן היא גם חיה חברתית – היא מבינה את הכוח שיש לה ברגע שהיא פועלת בתוך מערך חברתי ולכן היא משתמשת ביכולת זו לצורך הישרדותה ושמירה על סביבה בטוחה. כחלק מהיכולת שלה לחיות בחברה, היא גם למדה לזהות איומים וסכנות כשהיא רואה משהו לא טוב שקרה לחולדה אחרת באזור.

לדוגמה: במקום שביצעו בו הדברת חולדות על ידי מלכודות, וחולדה אחרת תראה את חברתה לכודה בתוך המלכודת, החולדה תדע להיזהר בתרחישים עתידיים שעלולים לגרום לה להילכד כמו החולדה האחרת שהיא ראתה. ברגע שהיא תראה מלכודת ריקה, היא תבין מיד שמדובר באותה סכנה שגרמה לחברתה להיתפס במלכודת.

חולדות באזור הבית

החולדה היא חיה הרסנית שתשמיד כל דבר שעומד בדרכה. אם יש לכם חולדה בבית, או שיש חולדות באזור הבית ובסביבתו הקרובה, סביר להניח שתראו נזקים רבים שנגרמו על ידי אותן חולדות. את הנזקים תמצאו בתשתיות החשמל, בצינורות הניקוז, ברהיטים ובגדרות שמהוות מחסום למעבר של החולדות ממקום למקום, תשתית של בניין מגורים משותף תאפשר להם הרבה מרווח תנועה וכושר הסתגלות למקום, אם ראיתם חולדה בבניין אל תהססו והזמינו מהר הדברה לבניין. החולדות ישמרו על כל נתיבי המילוט שלהן פנויות וכל דבר שיפריע להן למעבר ממקום למקום יוסר ללא היסוס באמצעות כרסום.

חולדות כל כך אגרסיביות שבמידת הצורך חולדה לא תהסס אפילו לכרסם לעצמה חלק מהגוף כאשר היא נתפסה במלכודת. החולדה לא בוחלת באמצעים ואם על ידי כרסום חלק מהגוף שלה היא תוכל להשתחרר ולברוח, זה בדיוק מה שהיא תעשה.

שלב ראשון לפני הדברת חולדות בבית

נזקי חולדות בבית - כרסום חור בדלת מעץ - גור הדברותהשלב הראשון לפני שמתחילים לנקוט בפעולות הדברה נגד חולדות בבית, הוא זיהוי החולדות שמקננות במתחם. פעמים רבות אנשים עלולים להתבלבל בין חולדות ועכברים. מאחר ומדובר בשני מכרסמים בעלי אופי שונה בתכלית, גם טיפול ההדברה נגדם צריך להיות שונה ומתאים למאפיינים שלהם. אם תנסו לבצע הדברת חולדות כשבכלל מדובר בעכברים – תקבלו תוצאה לא מוצלחת ולא יעילה. כך גם במקרה הפוך, כשתנסו להדביר עכברים באמצעות שיטות להדברת חולדות.

יש שיטות שונות המשמשות לצורך הדברת מכרסמים, כדי לקבל תוצאה יעילה מומלץ להתאים פעולת הדברה נכונה עבור המכרסם אותו תרצו להדביר.

ההבדל בין חולדות ועכברים

ההבדל העיקרי בין חולדות ועכברים זה הגודל של גופם. חולדה יכולה להגיע למעל 20 סנטימטרים באורך גופה, בעוד שעכבר יגיע למקסימום 5 סנטימטרים אורך. פעולה של הדברת חולדות שונה בתכלית מפעולה של הדברת עכברים, וכך גם שיטות הפעולה של לוכד עכברים יהיו שונות מאלו של לוכד חולדות, לכן לפני שאתם מזמינים מדביר לבית כדאי לנסות ולהבין מול מה מתמודדים וכך להזמין את השירות הנכון.

 

חולדות הן אמיצות יותר מעכברים

בשונה מהחולדה האמיצה והאגרסיבית, עכברים הססנים ופחדנים מאוד, לכן שיטות הפעולה בהדברה יהיו שונות כאשר מדובר בעכברים ובחולדות. הדרך הטובה ביותר לזהות אם יש לכם עכברים בבית או חולדות, זה גודל הגללים (הצואה) שאתם מוצאים במקום – גללים קטנים יעידו על עכברים וגללים גדולים יעידו על חולדות.

העכבר ינסה להתמקם בקרבת מקום למקורות המזון שלו, לכן הוא יחפש מסתור בתוך הבית או באזור נגיש בחצר, לעומת החולדה שתעדיף למצוא מקום מסתור מרוחק יותר ובשעת כושר לנוע למקורות המזון ומיד להימלט בחזרה אל נקודת המסתור שלה. העכבר ישתדל לא לעבור במקומות חשופים, כי ציפורים ינסו ללכוד אותו בתור ארוחת ערב, בעוד שלחולדה אין כל מגבלה לעבור במקומות חשופים ואם ציפור תנסה להגיע אליה היא תהפוך בעצמה לארוחת הערב של החולדה.

 

לכידת חולדות בחורף

חברים, החורף הגיע ואיתו החולדות!

כל מי שכבר יצא לו לפגוש באיזה חולדה באזור הבית כבר יודע – איך שמתחיל החורף החולדות מתחילות לצאת מכל החורים ומגיעות לבתים של אנשים. אז החורף ממש עכשיו מתחיל, וסביר להניח שגם הביקוש לשירותים של לוכד חולדות מתחיל לטפס למעלה בטירוף.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות