למה חשוב לשמור על טמפרטורה נכונה של יין?

 

ישנם לא מעט ישראלים השומרים בקבוק יין יקר במיוחד לאירוע חגיגי שיצדיק את פתיחת הבקבוק. חלק לא מבוטל מהם שומרים על הבקבוק מכל משמר אפילו במשך שנים. אתם יכולים רק לדמיין לעצמכם מה רבה תהיה האכזבה שלהם כאשר יגלו שהיין היקר שלהם הפך במהלך השנים לחומץ ושאינו ראוי אפילו לשמש כחומר גלם בתבשיל. במידה והחוויה הזו אינה זרה לכם, הרי שאתם אפילו לא צריכים לדמיין, אלא רק להיזכר…

זוהי למעשה כל התורה על רגל אחת וזוהי גם התשובה לשאלה המופיעה כאן בכותרת. במידה ולא נשמור על היין בטמפרטורה הנכונה, נגרום להאצת התהליכים הכימיים המתרחשים בתוך היין, הגורמים בסופו של דבר לקלקול שלו ולהפיכתו לבלתי ראוי לשתייה.

מה היא הטמפרטורה הנכונה?

כעת יש לשאול את השאלה המתבקשת: "מה היא הטמפרטורה הנכונה בדיוק"? ובכן, התשובה לשאלה הזו מעט מורכבת שכן מומחים שונים בתחום היין מחזיקים בדעות שונות. באופן כללי ניתן לכתוב כי הטמפרטורה האידיאלית לאחסון של יין אדום היא שש עשרה מעלות צלזיוס ושהטמפרטורה האידיאלית לאחסון של יין לבן היא 12 מעלות צלזיוס כשבכל מקרה מומלץ שלא לאחסן את הבקבוק בטמפרטורה הגבוהה משמונה עשרה מעלות.

כיצד ניתן לספק ליין את הטמפרטורה הנכונה?

במידה ואתם מעוניינים לספק ליין שלכם את הטמפרטורה הנכונה ביותר עבורו, הרי שהדרך המוצלחת ביותר לעשות זאת היא על ידי רכישה של מקרר יינות ביתי. נכון. באפשרותכם לשמור אותו בארון הבגדים מתחת לערימה של סוודרים, אתם יכולים גם לאחסן אותו במקרר הביתי ולקוות לטוב וכמובן שבאפשרותכם גם פשוט לשתות אותו סמוך למועד הרכישה.

עם זאת, במידה ומדובר ביין איכותי באמת ובמידה ואתם מעוניינים לתת לו לנוח כמו שצריך בבקבוק מבלי לחשוש מקלקול, הרי שרכישה של מקרר יין ביתי היא הצעד החכם ביותר עבורכם.

לא על הטמפרטורה לבדה

אמנם אין כל ספק שהטמפרטורה שבה היין מאוחסן מהווה את אחד מהאלמנטים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר על משך חיי המדף של היין, אך בנוסף לכך חשוב להזכיר כמה אלמנטים נוספים להלן:

  • טמפרטורה יציבה – חשוב מאוד להימנע משינויים בטמפרטורה שבה היין מאוחסן. כל אימת שאנחנו פותחים את הדלת של המקרר הביתי, מתרחשת תנודה בטמפרטורה של חלל הקירור. תנודות אלו פוגעות מאוד ביין ומאיצות את הקלקול שלו, קחו זאת לתשומת לבכם.
  • לחות קבועה – כפי שאתם כבר ודאי מבינים, היין הוא מוצר רגיש ועדין המושפע מאוד מתנאי הסביבה שלו. בין היתר חשוב לספק לו לחות קבועה ונמוכה ללא תנודות חדות.
  • סינון קרינה – מעבר לכל זה הרי שאחת האויבות הגדולות ביותר של היין היא קרינת השמש. את היינות יש לאחסן במקום מוצל וחשוך.

כל התנאים האלו מוצאים ביטוי במקרר יינות ביתי כשלמעשה במקררים האיכותיים ניתן למצוא אף תנאים שנחשבים לאופטימאליים כמו למשל מערכת לנטרול רעידות, אפשרות לחלק את המקרר למספר אזורי קירור נפרדים עבור יינות שונים ועוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות