למה לספר סיפורים אותנטיים במקום העבודה?

סיפורים מחברים בין אנשים. אם תעודדו את המועסקים לחלוק את הסיפורים שלהם, הארגון שלכם יצא נשכר

 

אנשים – וזה כולל חברות ומשפחות – מתחברים סביב סיפורים משותפים. לעתים קוראים לזה נרטיב משותף, כותב באתר talentculture כריסטוף טראפה, מומחה למיתוג דיגיטלי. סיפורים גורמים לנו להרגיש משהו. סיפורים גורמים לנו לזכור.

מאת פורטל משאבי אנוש – HRus

מעניין שסיפורים בתוך ארגונים כבר קיימים והתקיימו זמן ארוך. אנשים מספרים סיפורים באמצעות שיתוף בחוויות ובכוונות שלהן (או בהיעדרן) ובאמצעות חלומות על המטרות שלהם לעתיד. אנו מתחברים סביב הסיפורים החיוביים והפונים אל העתיד שלנו, וכאשר אינם מנוהלים נכון, צוותים עלולים להתפרק בגלל הסיפורים והחוויות השליליים שלנו.

נוסף על סיפור סיפורים מילוליים, יש סיפורים ממקום העבודה שכעת משותפים ברשתות המדיה החברתית ולפעמים בבלוגים. מפעם לפעם אנשים נקלעים לצרות בגלל שאמרו משהו שלילי על מקום העבודה שלהם. לא משנה אם הם דיברו אמת או לא. זה היה סיפור שלילי! יש חברות שמתחילות להבין את החשיבות שבשיתוף סיפורים אותנטיים ובכך לאפשר למועסקים להיות דובריו של המותג.

 

לארגונים לוקח זמן להסתגל. צריך לעשות שינוי מחשבתי כדי להבין שזה בסדר לחלוק סיפורים אותנטיים ולאפשר למועסקים לשתף בהצלחות שלהם. אך האם זאת אינה התרברבות? הקו הוא דק. אפשר לעודד מועסקים לספר זה לזה סיפורי הצלחה, כעת מדובר בהכרה בהישגים. הסיפורים צריכים להיות אותנטיים ואמתיים. אם מאפשרים למועסקים לשתף בבלוגים שמספרים על החוויות שלהם, אבל מבקשים מהם להשיג אישור לסיפורים מארבעה סמנכ"לים, יוצרים פוטנציאל של חוסר אותנטיות ואז התוצאה קרובה לגישת השיווק המסורתית.

 

מה קורה אם המועסקים אינם יכולים להיות אחראים לדברים שהם מפרסמים? מה אם הם רק רוצים ללכלכך על החברה? במקרה הזה מדובר בבעיית משאבי אנוש. למה האנשים האלה קשורים לחברה בעצם? או אולי קיימת בעיית מורל החבויה מתחת לפני השטח של החברה? יש כמה צעדים, פשוטים תיאורטית, כדי להתחיל בשיתוף בסיפורים אותנטיים בחברה שלכם. סיפורים קורים כל יום, אבל אין לספר אותם עד ש:

 

  • המנהלים הבכירים אישרו בברור את היוזמה
  • המנהלים הבכירים ומנהלים אחרים מספרים גם הם את הסיפורים שלהם בצורה פומבית
  • אנשים שנענים ליוזמה ומספרים את סיפוריהם זוכים להמלצה פומבית
  • אנשים מקבלים זמן כדי לספר את הסיפורים שלהם

למה כדאי לארגון להשקיע בזה? כי אנשי מתחברים אחד לשני באמצעות סיפורים. הסיפורים שאתם משתפים משפיעים על גיוס, על שימור עובדים מוכשרים ובסופו של דבר יעזרו גם להביא לקוחות.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות