לסדר את הכל מראש לפני שטסים לחו"ל

יוצאים לחופשה? נוסעים לסוף שבוע מעבר לים? יש כמה דברים שצריך לטפל בהם מבעוד מועד.

הכנו מראש צ׳ק ליסט מעודכנת לנופשים ב-2018, שמונה דברים שעוזרים לנו לשמור על ראש שקט בחופשה הקרובה.

טיול לחו"ל זה תמיד מרגש וכיפי, כמו שאנחנו אורזים מראש בגדים לטיול, יש עוד כמה דברים שממש כדאי לדאוג להם מהארץ, לפני הטיסה. כך תוכלו להנות מהטיול, בלי לבזבז חלקים ממנו על וגיסטיקות מסובכות. יתכן כי אפילו תחסכו כמה גרושים על הדרך. אז מה כדאי לארגן מראש בארץ? הנה הרשימה שלי.

המרת מטבע חוץ

בדקו מראש מהו המטבע הראשי במדינה.

אם לא מדובר באירו, דולר אמריקאי או מטבע אחר שנסחר בבנק בישראל, בררו מהו המטבע הכי נכון לרכישה לטובת המרה ביעד המבוקש.

רוב הסיכויים שתמצאו חלפנים בפולין שיקבלו מכם דולר אמריקאי או ין יפני, אבל כל חלפן יקבל מכם אירו. כדאי גם לעשות קצת שיעורי בית על אודות תעשיית החלפנים, כי התחום עדיין יחסית פרוץ בעולם, ואפשרות המרת המט״ח בבנק מקומי.

אם אתם מתכננים להשתמש בכרטיס אשראי בלבד, בדקו שזו אפשרות ריאלית – בברלין ובפירנצה לדוגמא, תמצאו בתי עסק שעדיין עובדים עם מזומן בלבד, אחרים רק עם כרטיסים של בנקים מקומיים.

אם אתם מתכננים להשתמש בתחבורה ציבורית מהשדה, בדקו כמה יעלה לכם כרטיס הנסיעה, היכן אפשר לרכוש אותו ובמקרה הצורך הצטיידו בכמה מטבעות שנשארו מנסיעה קודמת, או המירו בשדה סכום קטן שיספיק לכם עד שתגיעו לחלפנים בעיר, השער בשדות תעופה תמיד פחות משתלם.

ככל שזה נוגע להמרת מט״ח, הרשו לי להציע טיפ של אלופים: פתחו חשבון מט״ח.

בהנחה שאתם טסים לחו״ל יותר מפעם בשנה שווה לכם לבדוק אפשרות לפתיחת חשבון מט״ח בבנק שלכם, אליו תוכלו להפקיד סכומים קבועים מדי חודש, או לבצע רכישות נקודתיות כשיש לכם קצת כסף עודף או כשהשער נוח.

חלק מחברות כרטיסי האשראי מציעות הטבות שונות לבעלי חשבון מט״ח כמו אפס עמלות על רכישות בחו״ל (בהנחה שמדובר באותו המטבע), ועמלות נסבלות יותר במשיכת מזומנים.

ביטוח נסיעות לחו״ל

לטובת נסיעה בראש שקט כדאי להצטייד מראש בפוליסת ביטוח נסיעות לחו״ל, על כל צרה שלא תבוא.

את הפוליסה אתם יכולים לרכוש בחברות ביטוח, בנתב״ג עצמו ובחברות אשראי מסויימות בחינם או בעלות מינימלית.

חבילת סלולר לחו״ל

בעידן הסקייפ והווטסאפ, חבילת סלולר לחו״ל נשמעת כמו דבר מיושן, אבל לא בכל מקום בעולם תמצאו רשת אלחוטית חינמית, יציבה ומהירה.

אם אתם מעוניינים להישאר זמינים ומחוברים בידקו אילו מסלולים מציעה לכם חברת הסלולר שלכם. אם אתם מעדיפים להסתמך על רשתות פתוחות או פרטיות (כמו בבית המלון), מומלץ להצטייד בשירות VPN דוגמת TunnelBear ל-iOS.

הזמנת מקומות

טיול ספונטני לא מתאים לכולם, יש שפוחדים להתאכזב מהפספוס, אחרים מעדיפים לדעת מראש מה הם יעשו ומה יאכלו ביום כזה או אחר.

אם אתם נוסעים ללונדון כי אתם ״חייבים״ לראות את מאמא מיה, או לניו יורק ו״מוכרחים״ לאכול בפיטר לוגר – עדיף שתסגרו את הפינות האלו מראש.

מקומות מבוקשים ביעדים תיירותיים לרוב לא יהיו פנויים מעכשיו לעכשיו, בטח לא בערבים או בסופ"שים. אז במקום לחפש מסעדה כשאתם רעבים ובמקום שאינכם מכירים – התארגנו לפני כך שישאר לכם רק להתלבש יפה וללכת לאכול.

לוח שנה

אין דבר שיותר מוציא את הרוח מהמפרשים מלהגיע ליעד ולגלות שבדיוק היום מציינים בעיר את חגיגות הקדוש דה-לה-מה-שמו, או שבדיוק מתקיים בו טריאתלון שמושך אליו מתמודדים ומעודדים מכל רחבי אמריקה.

נצלו את המרשתת לבירור מועדי החגים (דתיים, לאומיים, עירוניים), בלוח השנה Monthly Calendar תוכלו לבחור מדינה ולראות את החגים שלה.

לחילופין הציצו באתר העירייה או בזה של לשכת התיירות, כדי ללמוד אודות אירועים מיוחדים שצפויים להשפיע על הביקור הקרוב, אולי תמצאו עניין להשתתף בחלק מהם.

דיאטת חפצים

ככל שתארזו פחות דברים יהיה לגוף שלכם קל יותר במסע אל ומשדה התעופה.

השעות האלו, בהן אנחנו גוררים מזוודות, או נושאים על גבנו תיקים כבדים, אולי לא נחשבות בעינינו כחלק מהחופשה, אבל המאמץ הכרוך בהן בשילוב הטיסה עצמה, מתיש את גופנו.

ערכו רשימה מסודרת של מה שאתם באמת צריכים לארוז כמו תרופות ובגדים, והשאירו בבית את מה שלא: כמעט בכל מלון או דירת נופש תמצאו את חומרי הרחצה הבסיסיים, ובחלק מהיעדים תוכלו להצטייד גם בבקבוקונים קטנים שיספיקו לזמן שהותכם.

זכרו שביציאה מהארץ אתם אולי יכולים להעביר בשיקוף הבטחוני את בקבוק המרכך דובדבנים-קראטין, אבל בכל מקום אחר בעולם לא תוכלו לשאת בתיק שעולה אתכם למטוס נוזלים של למעלה מ-100 מ״ל, לפעמים אפילו לא זה.

באופן כללי חשוב לבדוק מה מותר להעלות למטוס אל ומיעד הנסיעה, נהלי האבטחה בשדות תעופה משתנים בתקופה האחרונה, ולא הייתם רוצים להגיע לשיקוף ולהיפרד מקורא הספרים הנייד שלכם כי מישהו בדיוק החליט שהוא מהווה סיכון ביטחוני.

תיק מסמכים

אם יש לכם אפשרות, שמרו את כרטיסי הטיסה בטלפון שלכם, הוא תמיד נמצא בהישג ידכם. גם את ההזמנה לבית המלון או דירת הנופש אתם לא צריכים להדפיס: הורידו מראש מפה של האזור שתוכלו לגשת אליה גם ללא חיבור לרשת, והכניסו את הכתובת הדרושה.

מומלץ לשמור עותק דיגיטלי של הדרכון, פוליסת הביטוח ומסמכים רלוונטיים אחרים. אם אתם מאלו שלא סומכים על מכשירים חכמים או מפחדים שלא תהיה לכם גישה לדברים בזמן אמת, כבו את האינטרנט בטלפון ובדקו שאתם יכולים לגשת לכל מה שאתם צריכים גם ללא חיבור.

עדיין חוששים שמשהו ילך לאיבוד? שלחו עותק למישהו שאתם סומכים עליו.

אלו שנותרו מאחור

עציצים, חתולים, חשבונות שמגיעים בדואר – אם יש דברים שיזדקקו לתשומת לב בהיעדרכם, חשבו עליהם מראש.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות