לעצב את הבית בגבס

לעצב את הבית בגבס

הגבס מאז ומעולם היה אחד מחומרי הבניה שהיו בסביבה. אך רק בשנים האחרונות הוא זוכה לעדנה מחודשת, ויותר ויותר  אדריכלים, מעצבי פנים ואנשי מקצוע החלו לשים לב אליו ולשים אותו בפרונט. הגבס הינו מוצר מאוד ידידותי לסביבה ומאוד קל לעבוד איתו. למעשה משטחי הגבס שאנו מכירים הם למעשה עיסות נייר לחוצות היטב – דבר שעושה אותו קל משקל (יחסית), מבודד ומאוד נוח לעבודה במגוון צורות ובמגוון מקומות.

 

הגבס כאלמנט עיצובי

החידוש הראשון בתחום הגבס וודאי מוכר לכם, במיוחד אם אתם מתעניינים בתחום עיצוב הבית – וזה יציקות הגבס, אשר מתחרות באופן ישר עם יציקות הגבס המסורבלות. להבדיל מיציקות הבטון יציקות הגבס קלות הרבה יותר לעבודה והם נותנות תוצאות אסתטיות ומעוצבות פי כמה. בשל קלות העבודה עם היציקות הללו, ניתן להשתמש בהן במגוון רחב של שימושים – החל מהנמכת התקרה באמצעות יצירת חיפויי גבס (שלעיתים אף משתמשים בהם להוספת תאורה נוספת. דרך יצירת מדפים המהווים המשך ישיר לקירות הבית – מבלי שום צורך לקדוח או להתפשר על גודל מסוים ומבלי לפנות לשום איש מקצוע ו/או ספק אחר. שימוש נוסף הוא יצירת קירות זמניים בין חללים שונים בבית – בצורה זו הגבס לא רק משמש כאלמנט המסייע בסידור וארגון החדר, אלא ממש אלמנט עיצובי שניתן להשתמש בו ליצירת הום סטיילינג ייחודי ומקורי.

יצירת נישות בקירו מחוצה לו באמצעות יציקות גבס (קרדיט: אתר טמבור(

גבס מבודד בעל יכולות שימור טמפרטורות

אחד החידושים היותר פונקציונליים בתחום הגבס, הוא הפיכתו לחומר בעל יכולת בידוד רעשים ושימור טמפרטורות. בימינו אנו, לוחות הגבס הן אחד החומרים הזולים והטובים ביותר לבידוד ושימוש טמפרטורות בביתכם. לוחות הגבס יעילות פי כמה מבלוקי האיטונג והבטון השונים בשימור טמפרטורות החדר ובכך בתווך הארוך הן אף חסכוניות בעלויות החשמל. בשנים האחרונות החלו לתפוס לוחות הגבס גם מקום של כבוד בתחום בידוד הרעשים עם לוחות גבס מיוחדים שיכולים לספוג רעשים יותר מכל חומר אחר.


גבס בעל יכולות בידוד מפני אש

בשנים האחרונות חלה החמרה בדרישות של חומרי הבניה בישראל. לדוגמא נדרש כי כל מבנה ציבורי (כגון : תאטראות, מגרשים, מבני בילוי וקניות) יהיו כולם בנויים מחומר אש עמידותם לאש היא לפחות שעתיים. למרות שבשוק היו קיימים לוחות גבס עמידים לאש, הם היו מיוחדים, יקרים ואף נדרשה הוראה מיוחדת באיך להתקין אותם, וגם אז הם בקושי עברו את התקן הנדרש. לאור התפתחות השוק, החלה חברת טמבור למשל לפתח לוח גבס מיוחד, דחוס מאוד, שליבתו עשויה מגבס ולא מנייר. לוחות גבס אלו עמידים לאש למעלה משעתיים וחצי כפי שנבדק במכון התקנים הישראלי. היות ומדובר בלוחות גבס, ולא ביציקה שלמה, ניתן להתאים לוחות אלו לכל מקום בבית, כולל מרחבים צרים במיוחד.

 

תוצאות בדיקות מכון התקנים על לוחות הגבס העמידים לאש של טמבור (קרדיט: אתר טמבור(

 

לסיום – טיפ קצר ומועיל

למרות שהגבס נתפס אצל רוב האנשים כחומר לא אמין ולא חזק במיוחד, הרי שמדובר בחומר עמיד שמאוד נוח לעבודה והיתרון הגדול הוא שהמחירים שלו מאוד נמוכים. הגבס הוא חומר מושלם לעיצוב – ניתן לצבוע עליו בכל אפקט וגוון שרק תרצו, לשלב עליו כלים שונים, ואף להצמיד לו חיפויים שונים בקלות יתרה. כתוצאה מדובר בחומר המהווה למעשה סוג של גן עדן למעצבים ולאלו שעוסקים בהום סטיילינג. לכן, אם אתם מתכוננים לעצב מחדש או לבצע שינויים בחדר, מומלץ לבדוק את האופציה לעשות זאת באמצעות גבס.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות