מדריך עבודות צבע בדירה העוברת שיפוץ

הצבע הוא מקור האנרגיות בבית שלנו. התפאורה, העיצוב, החיים והאווירה בבית מושפעים מהצבעים בבית. אנשים רבים המבצעים שיפוץ בדירתם מנצלים את ההזדמנות לבצע עבודות צבע בדירה אך לעתים רבות צביעת הדירה מחדש, גם ללא שיפוצים, תסייע במראה חדש ונקי יותר. כאשר רבים מהאנשים מנסים לחסוך כיום את עלויותיו של איש מקצוע לצביעת הדירה, הן עשויים לגרום לבית להיראות אפילו גרוע יותר.

עבודות צבע צריכות להתבצע רק לאחר סיום עבודת השיפוצים בבית. ודאו כי פיניתם ריהוט מאזור הקירות ופיזרתם ניילון או עיתונים שיגיעו על הריצוף. כעת תוכלו להתחיל במלאכת הצביע בנחת. דעו כי איכות העבודה תלוי במספר גורמים עיקריים וביניהם: ההכנות לצביעה, איכות החומר וכלי העבודה ואיכות ביצוע העבודה עצמה.

עבודות צבע בסיום שיפוץ הדירה:

עבודות צבע כפי שאמרנו צריכות להתבצע עם סיום שיפוץ הדירה. מהלך העבודה הוא כזה מכיוון שאינכם רוצים לעבוד קשה ולצבוע את קירות הבית, או לשלם ממיטב כספכם לאיש מקצוע לצביעת הדירה, ולבסוף להרוס את העבודה בזמן השיפוץ. איכות העבודה שלכם תהיה תלויה בהכנות שתעשו לצביעה, בשמירה על הצבע עד שיתייבש, באיכות החומר שתרכשו ובעבודה מקצועית שתבצעו בשטח. על כן אסור יהיה לכם לזלזל באף אחד מהשלבים הללו. צביעת הדירה לפני השיפוץ יהיה בדיוק מהלך שגוי מסוג זה שאינכם רוצים לעשות.

טעויות בהכנות לצביעה:

בעת ביצוע עבודות צבע ביתיות אותם אנשים אשר בסופו של דבר יצבעו את הבית, בין אם מדובר בבעלי הבית או אנשי מקצוע, עליהם לדעת שההכנות לצביעה אינן פשוטות ויש לקחת בחשבון מספר דברים חשובים. במיוחד בדירות ישנות, כאשר אלה עוברות שיפוץ ובהן יש לבצע לבסוף עבודות צבע איכותיות ומקצועיות, יש צורך לשים לב למספר נקודות.

יש לשים לב אם יש סדקים או נפיחויות בקירות, במידה וכן יש לטפל בהם בהקדם, אחרת הצביעה לא תהיה מספיק איכותית. רטיבות בקירות גם עשויה לפגום בצבע. אם אתם רואים עובש המצטבר על הקירות יש לנקותו תחילה ככל האפשר ואף להתייעץ עם איש מקצוע לגבי שכבה או שתיים של צבע לבן על חלקים אלו. בדקו אם ישנן שכבות צבע קודמות ואיכות המשטח בקירות. זניחה של אחד מנקודות חשובות אלה עשוי לפגום באיכות העבודה והצביעה וכן בתוצאה הסופית.

חומרים לצביעת הדירה:

קירות החשופים לרטיבות נדרשים לצביעה באמצעות צבע אקרילי למניעת עובש. קירות רגילים נצבע באמצעות צבע על בסיס מים. קירות חדשים או גבס נצבע עם צבעים המתאימים לקירות אלה כמו צבע פלסטי על בסיס מים או צבע אקרילי לצביעת גבס.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות