מהו שירות פינוי ירושה ואיך הוא מקל על יורשי דירות?

כשאדם קרוב הולך לעולמו הדבר תמיד מטלטל את העולם שלנו. כשמדובר על ההורים, הקושי הרגשי מתעצם ובמרבית המקרים נדרש פרק זמן בלתי מבוטל להתאוששות וחזרה למסלול החיים הרגילים. כשהורים, או כל קרוב משפחה אחר, מורישים לנו דירת מגורים – חשוב לטפל בנכס מוקדם ככל האפשר ולא להשתהות שלא לצורך. שירות פינוי ירושות מסייע לבעלים החדשים של הדירה להשמיש אותה כך שתתאים למגורים או למכירה.

מה כולל שירות פינוי ירושות?

באופן טבעי בדירת האדם שנפטר ישנם חפצים רבים מאוד – רהיטים, כלי מטבח, פריטי נוי, בגדים, מוצרים חשמליים שונים ועוד. מלאכת המיון עלולה להיות מורכבת, ממושכת מאוד (בגלל הכמות הגדולה של החפצים) וגם טעונה רגשית מפני שחלק מהפריטים אוצרים בתוכם זיכרונות שונים ורגעים שבהם לקח האדם שנפטר.

עם זאת, אי אפשר להשאיר את כל אותם החפצים בביתו של המנוח שהרי הדייר הבא – בין אם מדובר ביורשים ובין אם מדובר במי שירכוש או ישכור את הדירה – מן הסתם לא זקוק לרובם ולא מעוניין בהם. כאן נכנס לתמונה שירות פינוי ירושה, שמקל על הקושי: צוות החברה שמספקת את השירות – למשל חברת עדי פינויים – מגיע לדירה, ומפנה ממנה את כל מה שהבעלים מעוניין לפנות. חשוב להדגיש שהפינוי מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם בעל הנכס – אם הוא מעוניין בכך, הוא יכול להימצא בדירה, אם הוא מעדיף להימנע מהסיטואציה הרגשית הלא פשוטה הוא יכול להגיע לנכס רק כשהוא כבר מוכן למכירה/ השכרה/ מגורים, ובכל מקרה הבעלים בוחר כמובן את הפריטים שהוא רוצה לקחת איתו, בין אם כי יש בהם ערך נוסטלגי יקר ובין אם יש בהם תועלת עבורו.

על מה חשוב להדגיש כשבוחרים חברה לפינוי הירושה?

ישנם שלושה דגשים עיקריים בבחירת חברה לפינוי ירושות: ראשית, אמינות. אנשי המקצוע שנכנסים אל הנכס נכנסים למעשה אל חייו של בן אדם, למקום שהוא רגיש מאוד מטבעו ובנקודת זמן רגישה – ועל כן אסור להתפשר על האמינות.

דגש שני הוא המחיר. במקרים רבים מוצע שירות פינוי ירושה בחינם, כשהרווח של חברת פינוי הירושות הוא כמובן כל הפריטים שהיא שומרת לעצמה ויכולה למכור. למעשה, בחלק מהמקרים תוכלו לפנות דירה שירשתם ואף לקבל על כך סכום כסף מסוים, וזאת אם בנכס יש מספיק חפצים בעלי ערך.

הדגש השלישי הוא היעד שאליו מפונים כל החפצים שמוצאים מהדירה. ראשית ,חשוב להבחין בין פריטים שכבר אי אפשר להשתמש בהם לבין אלה שעדיין עשויים לספק תועלת. את החפצים מהסוג הראשון יש לפנות אך ורק לאתרי פסולת מורשים, ואם ניתן למחזר אותם – רצוי מאוד לעשות זאת למען הסביבה. חפצים שמישים שאותם אין טעם למכור מועברים על-ידי חברות רציניות בתחום לנזקקים, כך שאתם לא "רק" מקבלים דירה נקייה ומוכנה למגורים או למכירה/השכרה אלא גם לוקחים חלק בביצוע מצווה חשובה.

המאמר נכתב באדיבות חברת עדי פינויים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות