מהפכת העבודה של אמיר יקותיאל

אמרו שלום למשרדים גדולים חסרי ייעוד והגידו ברוכים הבאים למשרדים לפי דרישה, כפי שמוכיחים את זה עשרות מרכזים שקמים כפטריות לאחר הגשם בכל רחבי הארץ

ביקור בהרצליה פיתוח בימים אלו מגלה שהמקום שינה את פניו לחלוטין. מה שהיה מקור בלתי נדלה למשרדים ואחד המקומות היקרים בארץ שמחיריו רק הלכו והאירו הפך בתקופה האחרונה למוקד של משרדים המושכרים לפי מטר. אם תרצו שינוי בתפיסת העבודה, אותה מנסה גם היזם אמיר יקותיאל להנחיל בהוד השרון. קחו למשל את אחד המבנים ההומים ברחוב אבא אבן בעיבורי הרצליה פיתוח. כניסה לבניין באמצע היום יגלה עשרות משרדים שכולם רוחשים פעילות, אלא שלמרבה ההפתעה אין ממש קשר בין המשרדים וכל אחד יכול לשכור שם הכל,. החל מפינת עבודה מאובזרת לחלוטין, בסכום של פחות מאלפיים שקל לחודש ועד מספר משרדים מחוברים בינהם יכולים להיות פיתרון פנטסטי לחברה קטנה שרוצה מתחם עבודה עבורה. היתרון הגדול, מחוץ כמובן לסינרגיה עם עסקים שכנים הוא המחיר. מדובר בלא פחות מחצי מהעלות של שכירת משרדים רגילים בהרצליה פיתוח. את המהפכה הזו אנו יכולים לראות בכל רחבי הארץ, ואפילו בלב תל אביב, למשל בבית מעריב לשעבר שהפך למקום בו חברות רבות קבעו בו את עסקיהן. היתרון עבור אותן חברות הוא ברור, במקום להסתפק בשכירת משרדים בערי הפריפריה, הן יכולות עתה לשכור שטחי משרדים במחירים שפויים בלב הסיטי של העיר הגדולה.

משבר המשרדים

את אופנת המשרדים ייבאנו, כמו כל דבר טוב שקורה כאן, מארצות הברית. שם מדובר בתופעה גלובלית שחוצה מדינות ויבשות, אלא שבישראל היא התעוררה בעיקר על רקע המשבר בענף המשרדים. המחירים בשנים האחרונות הרקיעו שחקים ואילו עבור האדם הפשוט בעל העסק הקטן של השניים-שלושה ואפילו חמישה עובדים היה מדובר במשימה בלתי אפשרית. כאמור מספר יזמים ראו את הנולד והחליטו להקים את אותם בתי משרדים גדולים בהם יושבות ביחד חברות שלא תמיד יש קשר ביניהן. צריך להבין, כאשר אדם שוכר משרד כזה, כמעט כל ההוצאות בניגוד למשרד רגיל נופלות על המשכיר, אם זה חשמל, ארנונה ומים ואפילו ריהוט משרדי שבעלי הבניין נותנים לאותו אדם.

לאן זה הולך?

אחד היזמים שכאמו זיהו את המגמה הוא אמיר יקותיאל מהוד השרון שהביזנס סנטר שלו יהיה מוכן בשנה הקרובה. מדובר במתחם משרדים ועסקים על שטח של כ-9 וחצי דונם בדרום הוד השרון. על השטח הזה ייבנה מרכז מסחרי וגולת הכותרת, משרדים לפי דרישה בגודל שמתחיל ב75 מטר רבוע. זו בדיוק התשובה לה חיכו כל אותם בעלי מקצועות חופשיים בהוד השרון שלא יכלו להשכיר משרד בשל המחירים הגבוהים ואמיר יקותיאל אמור לפתור להם את הבעיה, ממש מתחת לאף, על יד הבית, כך מתחילה בעצם להיפתר בעיית המשרדים של מדינת ישראל.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות