מה הבדלים המהותיים בין מחשבי אפל למחשבים אחרים?

במחשבים  של אפל, אשר רווחו בשימוש עד לכניסתם של  מחשבים עם מערכת ההפעלה של WINDOWS, התמיכה בעברית מוגבלת, גם לאחר שעודכנה התמיכה. היישומים בעברית במערכת ההפעלה של מחשבי אפל OSX מוגבלים וממשק המשתמש פחות אינטואיטיבי מאשר במערכת ההפעלה של חלונות.

בשנות ה- 80 של המאה שעברה שלטה החברה בשוק המחשבים. עזיבת מייסדה גרמה לירידת כוחה וכמעט גרמה להתמוטטותה (1985) על אף התאוששותה של החברה היא לא חזרה למעמדה ועם עליית כוחה של מייקרוסופט איבדה את חלק הארי של השוק לטובת מתחריה.

זכות ראשונים לתפוח…

לחברת אפל, אשר מייסדה הוא סיטבן ג'ובס ז"ל, שמורה זכות ראשונים. היא נוסדה בשנת 1976, היתה הראשונה שהכניסה לשימוש במחשבים את העכבר, ותכנה גרפית זה מכבר ניטש ויכוח בשאלה, האם מערכת ההפעלה של ווינדוס מועתקת, ברב או במעט ממאפייניה וממשקיה של מערכת ההפעלה הגרפית שרווחה בשימושה של החברה בעוד מחשבי PC  אחרים פעלו בסביבת DOS – סביבה שאינה גרפית.

מחשב המקינטוש מתוצרתה של חברת אפל חולל מהפכה בתחום העריכה הגרפית, הדפוס וההוצאה לאור. הממשק שלהם מתאים לתת מענה לדרישות גרפיות מורכבות. על מנת לתת מענה לדרישות הגדולות, הרחיבה החברה את היצעיה וכיום היא נותנת מענה (בחומרה ובתוכנה) לעריכה בתחום הווידאו הדיגיטאלי.

החברה אינה שוקטת על שמריה – קל וחומר אינה קופאת עליהם – כגון השקתה את שירות ה iTunes, שמאפשר הורדת שירים מאתרי האינטרנט בתשלום, שירות שנגיש וזמין גם למשתמשים בתכנת Window  והשקת מכשיר האייפון (2007).

יהיה מחשב אפל או מחשב ווינדוס – מרכזיותו בחיינו אינה מוטלת בספק ותלותנו בו הולכת וגדלה, מאחר שהוא הופך לזירת מסחר ולזירה חברתית מרכזית. בחלק ניכר מהזמן שלנו אנחנו גולשים במחשב, אם לצורכי עבודה, אם להתעדכנות בחדשות, אם למשחקים, אם כזירה לפעילות חברתית ועוד.

עקרונית ומעשית גם יחד ניתן להתקין שתי מערכות הפעלה במחשב ואף לאפשר את פעילותן בו בזמן באמצעות תכנה המאפשרת להתקין במחשב מערכות הפעלה אחדות, אך כל אחת מהן מתפקדת באופן עצמאי ללא צורך לבצע פעולה טכנית של מעבר בין המערכות או לאתחל את המחש מחדש.

שנות ההתאוששות של אפל

בשנים האחרונות, שנות התאוששותה של החברה, היא הוזילה את מחירי המחשב ועם המעבר של מחשביה למעבדים של חברת אינטל ניתן להשתמש במחשבי מקינטוש גם כמחשב PC רגיל.

המחיר היקר ורלוונטיות המוצר לפלח שוק צר הייתה בעבר דווקא בעוכריה של Apple. התפנית שבאה לידי ביטוי בכניסה לשוק של מוצרים חדשים, הוזלת מחירי המקינטוש והמעבר למעבדי אינטל הצליחה ליצור עידן חדש. כיום המקינטוש אינו נחלתם הבלעדית של מעצבים גרפיים ויכול לשמש גם כמחשב PC רגיל לכל צורך ועניין.

בשל רגישותן של מערכות ההפעלה נדרשת הגנה מרבית עליהן. אין להעמיס עליהן, ויש לבצע את סדר הפעולות הנדרש בעת כיבוי המחשב כסדרו. כמו כן על מנת לוודא כי חומר חשוב ויקר יישמר גם אם המחשב שבו הוא אצור יינזק או, אם החומר עצמו יימחק, ייגנב או יושמד- חשוב לערוך גיבוי שלו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות