מה הוא מסור שרשרת

מה הוא מסור שרשרת

אילו סוגים של מסורי שרשרת קיימים בשוק?

בשוק המקומי קיימים שני סוגים בולטים של מסורי שרשרת – מסור מכני ומסור חשמלי. המסור המכני משמש לרוב לעבודה מקצועית בתחומי הגינון וכריתת העצים. מסורים אלו פועלים באמצעות בנזין, ולפיכך אינם תלויים במקור חשמלי לצורך התפעול שלהם (מתאים במיוחד לביצוע עבודות הרחק ממבנה ומאספקת חשמל סדירה). לעומתם, מסורי שרשרת חשמליים פועלים מן הסתם באמצעות חיבור חשמלי, ולפיכך אינם דורשים אספקת דלק. מסור שרשרת חשמלי משמש בעיקר שיפוצניקים חובבים, ומצויד לעיתים בסוללה נטענת אשר מרחיבה את טווח הפעולה האפשרי שלו.

מספר טיפים לבחירה נבונה של מסור שרשרת איכותי

  • בחרו במסור בעלת מהירות שרשרת גבוהה – ככל שמהירות השרשרת גבוהה יותר, כך המסור יכול לחתוך בחומר המיועד ביותר קלות. מהירות השרשרת נמדדת ביחידות של מטר לשנייה, ומשפיעה מן הסתם על מחיר המוצר.
  • שימו לב מהו אורך המסור שאתם רוכשים – אחד ההבדלים הבולטים לעין בין דגמי המסורים בשוק הנו אורך הלהב של כלי העבודה. להב ארוך יותר מתאים לחיתוך לוחות ועצים בעלי עומק רב. עם זאת, ככל שהלהב ארוך יותר כך לרוב עולה גם משקל הכלי, ונהיה יותר קשה ומורכב לשלוט במסור. מסורים בעלי להב ארוך מתאימים ליד מיומנת ובעלת ניסיון בתפעול מסורים.
  • יש לרכוש מסור שניתן להרים בקלותמסור שרשרת יכול להגיע למימדים גדולים ואגב כך גם למשקל רב. בעת מעמד הרכישה כדאי לבדוק האם ביכולתכם להרים בקלות את המסור. מדובר בקריטריון חשוב לא רק כדי להקל עליכם את המאמץ, אלא גם כדי להבטיח כי תוכלו לשלוט במכונה בצורה עדינה ובטיחותית.
  • קנו מסור בעל תעודת אחריות – כדי להפוך את ההשקעה הכספית שלכם למשתלמת לאורך זמן, מומלץ לרכוש רק מסורת שרשרת בעל תעודת אחריות (פרק הזמן שלה יכול להשתנות). אין זה משנה לרוב מי מנפק את האחריות (היבואן או היצרן) – כל עוד תדעו לאיזה גורם מוסמך עליכם לפנות במקרה של תקלה או פגם.

בקנייה של מסורי שרשרת חשוב יותר מכל להקפיד על הוראות הבטיחות

כיוון שמסורי שרשרת מיועדים לחיתוך חומרים עמידים במיוחד, מדובר במוצר חשמלי חד ובעל כוח הרסני. שימוש במסורי שרשרת יש לבצע רק בהתאם לכללי הבטיחות שמכתיבות הוראות היצרן. יש להצטייד בכל ציוד המגן הדרוש (כפפות ונעליים כבדות) ולהקפיד לבצע את פעולת הניסור רק תוך כדי תשומת לב מלאה למתרחש. כדי למנוע אסון אפשרי, מומלץ לרכוש מסור שרשרת אשר קיים בו מנגנון עצירה בעת נפילה. בדומה לכל כלי עבודה כבד אחר, יש להרחיק את המסור מהישג ידם של ילדים, ועדיף שלא לתת גם למבוגרים שאינם מנוסים בשימוש בו לנסות להפעילו. הקפדה זהירה על כללי הבטיחות תוכל לסייע במניעת אסון ונזק אפשרי לרכוש, לגוף ולחיים.

 

מסור שרשרת – www.eshel-ltd.co.il

כתיבת תגובה

תפריט נגישות