מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת?

כל מי שסיים תואר בתקשורת יכול לנסות להשתלב בשוק העבודה בתחום מבוקש זה. התחרות היא גדולה ורק הטובים ביותר מגיעים רחוק, אך מי שמצליח להשתלב בתחום התקשורת בישראל, יכול לבנות לעצמו קריירה מרתקת, מעניינת, ולא פחות חשוב – מכניסה. לימודי תקשורת הם לימודים מעניינים מאוד, אשר פותחים לא מעט דלתות בשוק העבודה, אך הלימודים הם החלק הפשוט יותר… הקושי המרכזי הוא למצוא עבודה טובה בתחום בו התחרות היא בשמיים. עוד על האפשרויות שיש לבוגרי תקשורת בשוק העבודה בכתבה הבאה.

למי מתאימים לימודי תקשורת?

כל מי שמתעניין בעולם התקשורת, בין אם המדובר בעיתונות הכתובה, בעולם הטלוויזיה, ברדיו וכמובן גם באינטרנט, יכול להפיק רבות מלימודי תואר ראשון בתקשורת. לימודים אלה הפכו בשנים האחרונות למבוקשים למדי, ולא בכדי פתחו מכללות רבות בישראל מסלולים מגוונים ללימודי תקשורת. לפני כשני עשורים היו בקושי שני ערוצי טלוויזיה בישראל, אך מאז שהחלו שידורי ערוץ 2 ולאחר מכן גם שידורי ערוץ 10, וזאת במקביל לשלל הערוצים בכבלים ובלוויין, שוק הטלוויזיה בישראל התפתח מאוד. גם כניסתו של הרדיו האיזורי הביא לפתיחת תחנות רדיו רבות, וכמובן – המהפכה הגדולה של העשור האחרון התרחשה האינטרנט, מדיום שהביא עימו אין סוף אתרים, פורטלים ומקורות מידע מגוונים. יש כמובן גם את עולם העיתונות הכתובה שהתפתח מאוד בשני העשורים האחרונים וכל מי שחולם להיות עיתונאי מצליח יכול לנסות להשתלב כעיתונאי באחד העיתונים. כל התהליכים הללו הביאו לביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע בתחומי תקשורת מגוונים. הביקוש לכתבים, עורכים, צלמים, תסריטאים, מפיקים, במאים, שחקנים, מנחים ועוד, הולך וגובר עם השנים ולכן רבים פונים לתחום זה הנחשב למרתק מצד אחד ויוקרתי מצד שני. שחקנים, במאים ומנחים הפכו לאנשים מפורסמים מאוד וחלקם גם עשירים מאוד, אך גם לאנשי מקצוע העובדים "מאחורי הקלעים" (צלמים, עורכים, מפיקים וכו') נפתחו אפשרויות רבות. לכן, אם התחומים הללו מרתקים אתכם, לימודי תקשורת יכולים להתאים לכם במיוחד.

מה אפשר לעשות עם תואר בתקשורת?

יש בישראל אמצעי תקשורת רבים וכל שנותר לבוגרי לימודי תקשורת הוא לנסות להשתלב באחד מאמצעי התקשורת הללו. אפשר לעבוד כעיתונאים באינטרנט, בעיתון מודפס, ברדיו או בטלוויזיה, אפשר לעבוד כאנשי פרסום, דוברות או יחסי ציבור, ועבודות מבוקשת נוספות הם בתחומי הצילום, העריכה, הבימוי, ההפקה ועוד. כמובן שכל תחום שכזה הוא עולם ומולאו וניתן ללמוד אותו באופן עצמאי, אך אם אתם רוצים ללמוד כיצד עולם התקשורת עובד, כדאי לכם להעדיף לימודי תקשורת. לימודים אלה כוללים את כל התחומים הללו גם יחד ועם סיום הלימודים תוכלו לנסות ולהשתלב בעיתון, אתר אינטרנט, תחנת רדיו או ערוץ טלוויזיה באחד מהתפקידים שמעניינים אתכם. חשוב לזכור כמובן שתחילת הדרך היא קשה למדי וכי רוב הבוגרים מתחילים בתפקידים זוטרים יחסית (למשל תחקירנים, מגיהים בעיתון, עוזרי צלם וכו'), ורק בהמשך הקריירה מתקדמים לתפקידים בכירים יותר. כדאי להתפשר גם על תפקיד זוטר בתחילת הדרך, ולו רק על מנת להיכנס לעולם זה, מכיוון שלאחר שהשגתם את התפקיד הראשון – השמיים הם הגבול (תלוי כמובן בכישרון, ביכולת ובמוטיבציה שלכם).

הטיפ החשוב ביותר לבוגרי תואר ראשון בתקשורת הוא – מצאו עבודה ראשונה כמה שיותר מהר לאחר הלימודים והשקיעו בה את כל כולכם. גם אם השעות הן ארוכות והשכר נמוך, התפקיד הראשון הוא הקשה ביותר להשגה, אך לאחר שמשיגים אותו ומתחילים להכיר אנשים מבפנים, המעבר בין התפקידים הופך לא פעם לפשוט יותר. אם אתם אוהבים את תחום התקשורת – היו עקביים, חרוצים ועם סבלנות אין קץ, ועם הזמן תוכלו לפתח לעצמכם קריירה מרתקת ויוקרתית בתחום מבוקש מאוד. וכמובן – ככל שתגיעו לתפקידים בכירים יותר – גם השכר יעלה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות