מושגי יסוד חשובים בעולם המסחר במט"ח

עולם המסחר במט"ח הוא עולם מרתק וכל מי שמתעניין בבורסה ובשוק הוון יכול לנסות להיכנס לעולם זה. מט"ח (מטבע חוץ) הוא תחום שמושך אליו משקיעים וברוקרים רבים, בעיקר בגלל שזהו תחום שניתן ללמוד אותו במהירות יחסית ולהרוויח בו סכומים גבוהים למדי. ישראלים רבים אוהבים לסחור במט"ח באופן יום יומי, וכל מי שיודע כיצד לעשות זאת בצורה נכונה יכול להפוך תחום זה למקצוע העיקרי שלו. בכתבה זו נפרט על אודות עולם זה ונסביר כמה מהמושגים הבסיסיים הקשורים לעולם המט"ח.

כמה מילים על מסחר במט"ח

בתחום שוק ההון יש אופציות רבות להשקעה ולמסחר, החל ממניות, אגרות חוב, אופציות, קרנות נאמנות ועוד. תחום מרתק נוסף שניתן לסחור בו הוא מטבע חוץ. מסחר במט"ח הוא תחום שניתן ללמוד באופן מהיר, אך קשה מאוד לעסוק בו ללא ידע במושגים הבסיסיים הקשורים אליו. המדובר למעשה בתחום המתבסס על שערי החליפין של מטבעות שונים וביתר דיוק על השינויים המתרחשים בשערי החליפין הללו. על מנת להיות סוחר מט"ח איכותי, צריך לדעת כיצד להעריך בצורה נכונה ככל האפשר איזה מטבע יעלה בערכו, איזה ירד ומתי זה יקרה. אם אתם מעריכים שהשקל עומד להתחזק והדולר עומד לרדת, תוכלו לנצל זאת למסחר איכותי. חשוב לזכור כי המטרה המרכזית של כל סוחר מט"ח היא להרוויח באמצעות מסחר חכם ואפקטיבי בין שני מטבעות. תוכלו להרחיב על אודות נושא מרתק זה באתר זה.

מה צריך לדעת סוחר מט"ח?

סוחר מט"ח איכותי חייב להכיר את המושגים הבסיסיים בתחום זה, אך אין זה מספיק כמובן. עליו להתמחות בעולם שוק ההון, וחשוב מכך – עליו להכיר לעומק את המדינות שהוא סוחר במטבעות שלהן. היכרות מעמיקה עם שווקים בינלאומיים ומקומיים וכן השכלה רחבה בתחומים כדוגמת סטטיסטיקה, כלכלה, תרבות, פוליטיקה ועוד, יכולים בהחלט לסייע לסוחר להעריך נכונה את התנודות במטבעות של המדינות בהן הוא מתמחה. ישנם כמובן גם מספר מושגים בסיסיים שחייבים להכיר, בין היתר – שער יציג, שער מכירה, שער קנייה, חדר עסקאות, ציטוט, מרווח, לימיט (Limit) ועוד.

כמה מושגים מרכזיים בתחום המט"ח

להלן רשימה חלקית של המושגים המרכזיים בעולם המט"ח, אשר ניתן ללמוד עליהם בקורסים רבים העוסקים בתחום זה (בכל רחבי הארץ). המידע נמצא גם באינטרנט, אך בתחום כה מורכב מומלץ לעבור קורס מסודר על ידי אנשי מקצוע איכותיים. בין המושגים המרכזיים בתחום:

  • שער יציג – שער זה הוא שער החליפין של מטבע מסוים (למשל של הדולר, הין, השקל, היורו וכו'). שער זה מתפרסם על ידי בנק ישראל כמעט מדי יום.
  • שערי מכירה וקנייה – אלה הם שערים שבהם מוכן הבנק למכור מטבע חוץ מסוים (שער מכירה) או לקנות מטבע חוץ כלשהו (שער קנייה).
  • מרווח – זהו ההפרש בין שער הקנייה הנקבע על ידי הבנק לבין שער המכירה הנקבע על ידו בצמד מטבעות.
  • חדר עסקאות – זהו המקום בו מבוצעות רוב הפעילויות הקשורות למסחר בשוק ההון ובין היתר גם במטבע חוץ.
  • ציטוט – כאשר רוצים להציג מחיר של מטבע כלשהוא, באמצעות ערך של מטבע אחר – זה נקרא "ציטוט".
  • לימיט (Limit) – זוהי הוראה לביצוע עסקה בשוק ההון (כולל עסקת מט"ח) תוך הגבלת השער של העסקה.

ישנם כמובן מושגים רבים נוספים (למשל מושגים המתארים סוגי עסקאות) אך אלה הם העיקריים.  כל מי שמחליט שתחום זה מרתק אותו יכול ללמוד על אודות עולם זה באופן עצמאי או לעבור קורס מט"ח למתחילים, וכך, תוך זמן קצר, לרכוש מקצוע חדש, מעניין ועבור רבים גם מכניס למדי!

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות