משפרי דיור? כל מה שצריך לדעת

המונח "משפרי דיור" עשוי לתעתע כיוון שמצד אחד הוא עשוי להתייחס לסיטואציה מאוד חיובית – אנשים החליטו להחליף את דירתם עקב הגדלת ההכנסה, כך שהם יכולים להרשות לעצמם מעבר לדירה יותר מרווחת או שנמצאת במקום יותר יוקרתי, אך מצד שני המונח "שיפור דיור" גם עשוי להתייחס לסיטואציה שהמניעים מאחוריה פחות חיוביים, ולו כי מדובר באנשים שנקלעו לחובות ועל כן הם מבקשים לרכוש דירה יותר זולה מזו הנוכחית.

קהלי יעד

על מנת להבין את הדברים יותר לעומק, ראשית נציין מי נכנס לקטגוריה של משפרי דיור, ועל כן נציין שמדובר בכול אותן משפחות שכבר יש על שמן דירה רשומה בטאבו, אך הם מבקשים למכור אותה לטובת נכס יותר או פחות יקר, כאשר הדירה השנייה שנרכשה גם כן רשומה עליהם. לרוב משפרי הדיור מעוניינים לשפר את איכות חייהם ובוחרים באזורים מפותחים סביבתית, ערים מפותחות מציעים מגוון שרותים קהילתיים ומשקיעות המון בפיתוח וניקיון הסביבה דוגמה לכך היא העיר מודיעין שמציעה מגוון רחב של דירות למכירה במודיעין החדשה עם שכונות חדשות שפונות אל משפרי הדיור

הטבת מס רכישה

מכאן נעבור לחדד מהו מס רכישה משפרי דיור, ועל כן נציין שמי שנכנס להגדרה זוכה בהטבת מס רכישה, כאשר גובה מס הרכישה של משפרי דיור קובע שכל עוד שווי הדירה אינו עובר את 1.62 מיליון ₪, הרי שניתן ליהנות מפטור מלא (ממס הרכישה), ממש כפי שניתן היה ליהנות ברכישת הדירה הראשונה. עם זאת, אם שווי הדירה מעל סכום זה, הרי שכבר יהיה צריך לשלם מס רכישה בהתאם לגובה מדרגות המס.

יתרונות והגבלות משפרי דיור

לצד העובדה שמשפרי דיור נהנים לא פעם מדירה שממוקמת באזור יותר טוב, מתשתיות יותר חדישות, מדירה יותר גדולה ומרווחת ובאופן כללי מדירה שמציעה איכות חיים יותר גבוהה, גם יש להכיר את מגבלות המס של משפרי דיור, ועל כן נציין שישר לאחר שמדווחים על רכישת הדירה החדשה, תוך שנה וחצי יש למכור את הנכס הנוכחי.

שיקולי רווח

על מנת באמת להרוויח את המיטב, נציין שקבוצת משפרי הדיור צריכה לוודא שתקופת החפיפה בין שתי הדירות פחותה משנה וחצי, כך שניתן יהיה ליהנות הן מפטור מס שבח והם מפטור מס רכישה, כאשר יש מקרים בהם כן עדיף לשמור את הדירה הראשונה (למרות שיש לשלם מס), וזאת על מנת להימנע מעמלת פירעון מקודם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות