משקלים ומאזניים – לא רק למטרות דיאטה

רובנו מכירים את מכשיר השקילה הביתי, במיוחד כאשר אנו מתקרבים לקיץ ומנסים בכל דרך להוריד מעט מהיקפנו ומשקלנו. עם זאת, ישנם משקלים שונים ומכשירי שקילה כמו מאזניים אשר יכולים לסייע לנו גם בפעולות אחרות בבית או להקל על החיים במידה ואנו בעלי חנות. היום ניתן לראות כמעט רק את מכשירי השקילה האלקטרוניים. גם אצל הירקן, המשקל הקלאסי שניתן לראות בסרטים ישנים כמעט ואינו קיים. ישנם מכשירי שקילה המגיעים לדיוק מקסימלי ומתאימים למעבדות או להתעסקות עם חפצים קטנים במיוחד, וישנו משקל תליה שבודק את המשקל בתליה. מהם סוגי מכשירי השקילה השונים ולאיזה מטרות הם משמשים?

משקלים לחנויות

כאמור, המשקל המכני בו מוצג המשקל באמצעות מחוג כמעט ולא נראה עוד, אולי רק למטרות אספנות. משקלים אלקטרונים המשמשים למעדניות או חנויות הם מצרך חובה בכל חנות מזון- ממכולת קטנה ועד סופרמרקט. משקלים אלה מתרגמים את המשקל למחיר על פי נתוני המחירים המוזנים בקופה וכך המוכר לא צריך לעסוק בחישוב המחיר. כמובן שיש להקפיד על שימוש במשקל אמין ומדוייק על מנת לגבות את המחיר הנכון מהלקוח.

משקלי תליה

כאשר יש צורך לבדוק משקל סחורה במחסן קטן בו אין עודף מקום, משקל תליה הוא אידיאלי. משקל תליה הוא קטן, גודלו כגודל שלט של מכשיר אלקטרוני כלשהו. הוא כולל מסך וגם וו לתלות עליו את האובייקט הנבדק. ישנם משקלי תליה היכולים לשאת משקל של עד 300 ק"ג וישנם כאלה היכולים לשאת גם משקל של 3 טון. האפשרות למדוד משקל, גם של אובייקט גדול ללא הצורך להקצות משטח גדול לשקילה הוא בעל יתרון רב.

מאזני ביקורת מדוייקים

אמנם מדידת משקל באופן מדוייק נדרשת בכל ענף ולכל מטרה אך ישנם ענפים בהם הדיוק הוא קריטי. עם ענפים אלה נמנים ענף היהלומים או הצורפות וגם מעבדות בהן סטיה קטנה במשקל של חומר כלשהו בתרכובת המיוצרת יכולה להיות הרת אסון. מאזנים אלה יכולים להיות ניידים או נייחים ולגבי סוג מכשיר זה חשוב עוד יותר לבדוק כי הוא מיוצר על ידי חברה המומחית בתחום ושהוא עומד בכל התקנים.

משטחי שקילה

משטחי שקילה מיועדים לסחורות גדולות וכבדות ולכן יש בהם שימוש רב בענפים כמו ענף המסעדנות, ענפי תעשיה שונים וגם חקלאות. ניתן לבדוק על גבי משטחי שקילה אלה גם חפצים דוממים וגם את משקלם של בעלי חיים גדולים כמו סוסים או פרות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות