המתכון להפקת מתכונים מצולמים מוצלחים

סלט קינואה

להכין אוכל ממתכוני וידאו ברשת יכול להיות ממכר ממש. מתכונים מצולמים למעשה מלמדים אותנו לבשל ולאפות גם אם לא היינו צמודים לסינר של אימא לאורך הילדות. דרך מתכונים מצולמים אנחנו רואים בעיניים כיצד להכין כל מנה, צעד אחר צעד, באופן מובנה.
העניין הוא שככל שלומדים יותר על אמנות הבישול והאפיה מתחיל לקנן הרצון להפוך לגורו קולינרי, וזה, חברים יקרים –  ממכר לא פחות!!!

לקח לי שנה ללמוד איך להפיק מתכוני וידאו שאנשים אוהבים, ואת מה שאני למדתי במהלך השנה האחרונה אני מעביר אליכם בתקווה שהידע שצברתי יעזור ויקצר לכם תהליכים.

בשורות הבאות אחשוף בפניכם מתכון מנצח להפקת סרטוני מתכונים מוצלחים שיהפכו אתכם לגורואים קולינריים שאלפים עוקבים אחריהם. מוכנים??? יאללה מתחילים….
אקשן!!!

המצרכים הדרושים

1 יחידה מצלמה או טלפון נייד עם מצלמה.
1 יחידה מיקרופון.
1 לוקיישן אסתטי – אפשר במטבח הביתי.
1 תוכנת עריכה וידאו.
1 מחשב.

אופן ההכנה

לפני שמתחילים, חשוב לי להדגיש שאת הסרטונים שלי אני מפיק לגמריי לבד,ללא כל עזרה ולכן אני  הכותב, הצלם, המפיק, התאורן, הבום-מן, העורך וגם הבמאי.

נתחיל מהמצלמה. אפשר להשתמש בכל מצלמה טובה. יש היום יופי של מצלמות אפילו בטלפונים הסלולריים שלנו, ואפשר בהחלט להשתמש בהן אם רוצים שלא למתוח את התקציב יותר מדי. אם יש לכם קצת כסף פנוי, אז שיקלו רכישת מצלמה איכותית שתשמש אתכם להפקת מתכונים מצולמים.

נמשיך עם האודיו. האודיו לא פחות חשוב מוידאו. לכן מומלץ לקנות מיקרופון איכותי. ניתן לרכוש מיקרופונים טובים ב-30 דולר אפילו!!! אז שווה לחפש. רק שימו לב שהמיקרופון יכול להתחבר למצלמה/לטלפון הנייד שלכם בקלות, ואם המיקרופון הוא חוטי אז וודאו שהחוט ארוך דיו כך שיוכל להגיע עד אליכם בזמן שהוא מחובר גם למצלמה/טלפון נייד.

טייקים. לגורואים קולינריים בתחילת דרכם אני ממליץ לצלם טייק ארוך אחד ואחר כך לערוך אותו. העריכה תהפוך את הכנת המתכון ליותר דינמית וקליפית, אז אל תחששו משעמום, את האפקטים מוסיפים אחר כך. כמו כן, כדאי לשלב בין צילומי תקריב לבין צילומים מרחוק (באותו הטייק הארוך, כמובן), זה יעזור אחר כך לתחושת הגיוון בוידאו.

עריכת סאונד. מי שעורך סרטון וידאו בפעם הראשונה עשוי לחשוש שהעריכה "תפגום" בתחושת ההמשכיות, זאת מאחר ואנחנו חותכים את הטייק הארוך שצילמנו למספר קטעים. אבל אל דאגה, אפשר לייצר המשכיות למתכונים המצולמים בקלות באופן מלאכותי בעזרת סאונד אחיד ומתמשך לקטעי וידאו שחתכנו בעריכה.

איך עורכים את המתכון המצולם?

ההמלצה הראשונה שלי היא לחתוך ולהוציא מהסרטון כל מיני מילות חיבור והמהומים מיותרים כמו: "אממממ……….", "ו………….", גמגומים קטנים, דיבור לא ברור, שקט אורך מדי וכו' – כל אלו אינם דרושים והם אף עלולים לקלקל את הסרטון ולשעמם את הצופים.
המלצה שניה – כאשר תתחילו לערוך תגלו שיש פערים בין הטקסטים שנאמרים באודיו לבין מה שרואים בוידאו, כך שתחושו שאין סנכרון. את זה ניתן לפתור בעזרת מהירויות. אפשר לקדם את הסרטון ולסנכרן אותו עם האודיו אם מציגים את הסרטון במהירות גבוהה יותר. ולהפך, אפשר למתוח את הסרטון על ידי האטה שלו כדי ליצור את הסינכרון הרצוי לנו.

נסיים בקריאה לפעולה. אם אתם באמת חולמים להפוך לגורואים קולינריים ידועים אלפים עוקבים אחריהם, אז אל תשכחו לסיים את המתכון המצולם בקריאה לפעולה. בקשו מהצופים להמשיך ולעקוב אחריכם, הפנו אותם למתכון נוסף שצילמתם, בקשו לכתוב אליכם הערות, שאלות, ביקורות והמלצות, בקשו מהצופים להירשם לערוץ שלכם וכו'.

שיהיה בהצלחה ובתאבון!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות