מתכונים שגילו לנו את אמריקה – מתכון לבורגול

מתכונים

זה קרה באזור גיל 16. לפתע הודיעו לי שיש לי דוד מאמריקה. עד אז היו לי חברים שיש להם דוד באמריקה, ראיתי סרטים שבהם לדמות הראשית יש דוד מאמריקה ובחיים לא דמיינתי שגם לי יהיה אחד. זה היה נראה לי הזוי שלפתע גם לי יש. אבל כשהוא הגיע לבקר ההזיה הפכה למציאות.

הוא הגיע עם האנגלית המצוחצחת שלו, עם גינונים אמריקניים, הוא היה מנומס, פתוח וחייכן. הוא הביא תמונות של כל המשפחה שלו לרבות תמונות שלהם מבית הכנסת וסיפר שביתו הקטנה לומדת להיות חזנית. זה היה מהפכני – אישה חזנית. בישראל לא היו לנו חזניות. אך זה לא הדבר היחיד שהפתיע אותנו הוא גם סיפר שהוא וכל משפחתו טבעונים.

פניה של אימא, שעבדה ועמלה שעות ארוכות על תבשיליה לרגל בואו, הפכו ברגע אחד לסיד לבן וחיוור. היא ניסתה לחייך אליו, אבל מי שמכיר אותה היטב כמוני הבין שהיא מעדיפה את מותה על חייה באותם רגעים.

אימא שלי בשלנית דה-לוקס. שמה יצא לפניה. השכנים היו באים לטעום ממטעמיה, הקרובים התעקשו ללמוד את המתכונים שלה והיו ימים שהיא אפילו חשבה לפתוח מסעדה משפחתית קטנה.

לאחר שהדוד הפיל את פצצת הטבעונות היא צעדה לאט לאט לעבר המטבח. אבא הגיע ממש אחריה כשהוא מזהה את תחושת חוסר האונים. לאחר תהליך התעשתות קצר הצבע חזר לפניה של אימא. היא התקשרה לחברה הטבעונית שלה, סיפרה לה אילו מוצרי יסוד יש לה בבית ובתוך דקות קיבלה ממנה מספר מתכונים שניתן להכין מהר מהר לדוד מאמריקה.

עד אז המטבח הטבעוני היה זר לאימא וגם לנו. חוץ מסלטים לא ידענו הרבה על אורח החיים הטבעוני, אבל מאחר ואנחנו משפחה שמאוד אוהבת בעלי חיים, כיבדנו מאוד את הטבעונות של הדוד מאמריקה.

החברה שלי אימא ממש הצילה אותנו. בזכותה אימא הצליחה להכין מספר מנות נהדרות שכולן טבעוניות. בתוך שעה אימא מילאה את השולחן בשפע וגם הדוד יצא שבע ומבסוט. הרבה מהמנות שאימא שלי הכינה עבורו הפכו לחלק מהתפריט הקבוע שלנו במשפחה. היום אני וכל האחים שלי – טבעונים, אולי תודות לדוד מאמריקה, והמתכון הבא תמיד נמצא על השולחן שלנו. כדאי ומומלץ לנסות.

מתכון לבורגול אדום

המוצרים הדרושים:

1 ליטר בורגול דק.

5 עגבניות תמר – חתכו אותם לקוביות קטנות ואל תשתמשו בגרעינים.

200 גרם עגבניות מיובשות – חתכו לקוביות קטנות.

1/2 חבילה בצל ירוק.

חופן פרחי תימין טריים, ללא הגבעולים.

שמן זית.

פלפל.

מלח.

אופן ההכנה:

משרים במים חמים את העגבניות המיובשות.

חותכים את הבצל הירוק לטבעות קטנות.

מבשלים את הבורגול עם העגבניות.

מערבבים את כל המוצרים, וזהו – יש לכם בורגול אדום שאי אפשר להפסיק לאכול.

בתאבון!

המתכונים שעברו מדור לדור

כתיבת תגובה

תפריט נגישות