ניהול בתים משותפים מול ועד בית מקומי

כשגרים בבית משותף יש לא מעט דברים שצריך להתייחס אליהם, ואחד מהם זו השאלה איך דואגים לניהול השוטף של המקום. מצד אחד קיימת האפשרות להעביר את הסמכות ואת האחריות הזאת לחברה שעוסקת בניהול בתים משותפים בצורה מקצועית, ומצד שני וועד הבית יוכל לקחת על עצמו את המשימה. נשאלת השאלה איזה מהפתרונות טוב יותר, והדבר הראשון שצריך לדעת הוא שאין תשובה אחת נכונה. לכל בניין משותף יכולה להתאים סיסטמה אחרת, כך שכדאי לבדוק את היתרונות ואת החסרונות של כל שיטה כזו.

כל היתרונות של ניהול מקצועי

חברה מקצועית שמנהלת בתים משותפים מביאה איתה הרבה יתרונות, כאשר הראשון שבהם זה הניסיון. לרוב חברות כאלה מנהלות הרבה בתים משותפים ויש להן מספיק אנשי מקצוע מובילים שאיתם הן עובדות. לכן, בין אם צריך לבצע סיוד, תיקוני עיצוב או תיקוני חשמל בדרך כלל לחברות המקצועיות יש כבר מראש רשימה של אנשי מקצוע שאליהם הן יכולות לפנות. מצד שני, מי שמעביר את האחריות לניהול הבניין לחברה מקצועית לא זוכה בדרך כלל ליחס אישי וכל בקשה צריכה לעבור דרך מנהל החברה. לא אחת מדובר על הוצאה כלכלית גדולה יותר מאשר ניהול פרטי של אחזקת מבנים כך שבהחלט כדאי להבין אתכם אם גם אתם עדיין מתלבטים לגבי הסוגיה הזו.

היתרונות והחסרונות של ועד בית מקומי

היתרון העיקרי של ניהול בית משותף על ידי ועד בית מקומי זו העובדה שוועד הבית הוא חלק מהדיירים, מה שאומר שרמת האכפתיות גבוהה ביותר. שנית, וועד הבית תמיד נמצא במקום, כי נציגיו מתגוררים בבניין המשותף ולכן הם זמינים וערים לכל תקלה שיש לטפל בה. לרוב העלויות קטנות יותר וגם תמיד אפשר יהיה להתייעץ בקלות עם כל השכנים לגבי כל החלטה שצריך לקבל, כך שאין ספק שיש הרבה יתרונות לבחירה כזאת. מצד שני, לרוב קורה שאנשי ועד הבית עובדים, כל אחד בעבודתו הוא, ולכן הזמינות והפנאי שיש להם להגדיש לניהול הבניין לא תמיד מספיק וצריך לקחת זאת בחשבון.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות